Read and rate Travel Journal Entries for Üçhisar, Turkey

Jun 16, 2014 - The Churches of Goreme

Whew! I had an impossible time trying to do today's entry! Finally when I previewed it, I clicked on 5 sec slide show and all 10 pictures came up...otherwise, it would not show all the pictures! AAAARRRRGGGHH! Today was my religious pilgrimage...very moving! I remember on the Mission trip in the Honduras when i'd reach emotional overload...happened today: I just wanted to go somewhere and sob for awhile! These people who built these churches and the underground cities to defend themselves from Roman armies, knew Jesus or their parents did!...

Turkey 2014

Jun 15, 2014 - Whirling Dervishes

I'm getting really brave on this program...now trying to upload movie clips! First I had to change my iPad to video from photo (that took 15 minutes...LOL) then I had to put the video clip in iMovie...then I had to shorten it...what do you think? The Whirling Dervishes are a monastic order...they started whirling in the 12th century. They do not "perform" for audiences, but you can attend their worship services. It was all in Turkish of course, so we didn't understand. They end their service with this dance of pure joy! One foot stays put...

Turkey 2014

Feb 17, 2014 - Up,Up and Away

Up, Up and Away Turkey is very large, a little larger than Texas, and like Texas, there’s a whole lotta nothing interspersed with some very beautiful places. No offense Texas. Texas doesn’t have the ancient history though, at least not visible, recorded, documented history, except for the Alamo. I flew from Pammukale to Cappadocia, what would have been an eight to ten hour bus drive through not so interesting terrain and I didn’t want to spend a day on a bus. I had been told that the buses in Turkey were outstanding, with reclining seats...

Oct 6, 2012 - Visites en scooter des vallées de l'amour et des fées

Samedi 6 octobre - Randonnée en Scooter dans les vallées  On se lève un peu tard ce matin pour partir au musée en plein air de Göreme.  Notre sympatique hôtelier Turco-parisien Murat nous mentionne qu'on est beaucoup trop tard (il n'est que 9h30) pour aller à ce musée à cause des trop nombreux bus de touristes. On ira demain vers 8h. Donc plan B suggéré par Murat. Un programme en scooter des principales vallées (Vallée de l'amour; Vallée des Fées et Zève Vallée). Le temps de réchauffer notre scooter double et d'enfiler nos casques au look...

Oct 5, 2012 - Viva la Kapadokyia! Envollée en ballon, visite des villes souterraines et plus!

Vendredi 5 octobre - Dans les airs, sous la terre et sur les routes.... 4h40 du matin. Notre cave se réveille au son de la musique Zen du Ipad. On s'habille chaudement pour un décollage en Montgolfière dans l'air frisquet des matins d'automne de la Cappadoce.  110 Montgolfières vont prendre leur envol pour une ballade au-dessus des vallées de la région de Göreme, vallée Des Pigeons, Vallée Roc, Vallée des Roses. Love Vallée etc...et un lever du soleil en plein ciel à haute altitude. Japonais, Coréens, Chinois, Indonésiens et autres races...

Oct 4, 2012 - Départ vers la région de la Cappadoce

Jeudi 4 octobre- Départ vers la Capadoce, en passant par Izmir Petit déjeuner tôt ce matin brumeux. Nous repartons de ce lieux magnifique.  Après  des adieux chaleureuux, nus prenons la route. Je croyais pouvoir prendre des photos du lac Bafa, mais la brume le recouvre. On dirait la mer...  La route aussi est brumeuse, à un moment donné, on y voit qu'à 10 pied devant nous. Notre purée de pois a plus épaisse à vie! Mais c'est vite terminé. La chaussée est impécable, on dirait es routes toutes neuves! Nous prernons l'autoroute à payage, trois...

Jul 31, 2007 - Cappadoce + rando de 5 jours

En route vers la Cappadoce et un trek de 5 jours. Avion tôt, très tôt...6:15 am vers Kayseri puis transfert en bus vers Avannos à la pension Kirkit. Puis, une fois arrivée, vite, vite, on se dépêche à rejoindre notre groupe. Grand bazaar Programme Jour 1 : Départ après le petit-déjeuner, descendre par les plus belles vallées de la région : Baglidere, Güllüdere et Kizilçukur avec leurs paysages lunaires extraordinaires, jusqu’au village de Çavusin. 6 heures de marche. Nuit dans une pension à Cavusin. JOUR 2: Notre véhicule nous dépose dans...