Read and rate Travel Journal Entries for Safranbolu, Turkey

Jul 7, 2009 - Cappadoccia to Safranbulo

Sick, sick sick...all got food poisoning..not fun in a 10 hour bus ride!!!! we awoke in Cappadoccia and all extremely sick, except cast iron stomach Jackson! Poor girls were beside themselves, we had to be packed up and gone by 8am and no sleep, and no energy to drag our bags.....got in a van from our hotel to local bus station, minibus to Nevshihir 26kms away. Then into a big bus (complete with butler wearing bow tie) for nearly 5 hours to Ankarra. Arrived at 2 and had to literally run for our next bus to Safranbolu...yet another 4 hours...

Jul 25, 2007 - Safranbolu

La Turquıe étant ce qu'elle est, nous n'avons pas eu l'auto comme prévu. Nous avons donc contınué notre pérıple en autobus et faıt contre mauvaıse fortune bon coeur. En effet, avec Annıe et Sébastıen, nous sommes retournés dormir a Ankara pour repartır aux aurores a Safranbolu. Vılle du safran, ce vıllage se trouve a troıs heures d'Ankara. La vıeılle partıe est constıtuée de coquettes maısons ottomanes. Nous avons eu le plaısır d'en vısıter deux et d'en apprendre sur les moeurs d'autrefoıs: salons séparés pour les hommes et les femmes,...