Read and rate Travel Journal Entries for Brownsberg, Suriname

Dec 30, 2007 - Botopasi - Brownsberg

hier zijn we terug na een weekje in het binnenland vertoeft te hebben. Eerst zijn we naar Botopasi vertrokken. Vier uur met een gammel busje over een weg vol putten en bulten. Daarna nog een kleine drie uur met een korjaal op de Suriname rivier. Onderweg moesten we verschillende sula's (=watervalletjes) overwinnen. Bij 1 ervan verloren we zelfs onze bootsman. Gelukkig was hij snel weer opgevist. Het hotelletje was aan de overkant van het dorp. Het was er vrij basic (vb : enkel elektriciteit van 18 uur tot we gingen slapen,...). We...

Dec 20, 2006 - Jungle Trip

We decided on a jungle trip to a place called Brownsburg. It is a mountain in the rainforest overlooking a lake. We had a fantastic guide named Robyn who was very knowledgeable of plants and animals. He was able to look at any plant and tell us the medicinal properties of anything found in the rainforest. His specialty was frogs and snakes though, which Sisley and Ethan thrilled about. We saw thousands of leaf cutter ants at work, the very famous but hard to find poison arrow frogs. The Amer Indians use the poison of these frogs on the tip...