Read and rate Travel Journal Entries for Knuckles, Sri Lanka

Jan 7, 2017 - Day 7

An early start to drive to the Knuckles Ranges (a string of peaks resembling knuckles) for a 4hr trek through shaded forest and open woodland. We passed many waterfalls & springs and the views from the highpoints were fantastic....lots of rainforest leeches. Evening cultural show was interesting, then we walked aroundKandy Lake to the Temple of the Tooth for in time for the evening ceremonies. A huge crowd had gathered to watch the ceremony and then the doors to the inner chamber were briefly opened (~15min) to allow worshippers and...

Jan 21, 2008 - Jungle-Camp im Nebel

Der heutige Tag beginnt bei Sonnenschein und Markttreiben. Wir vertreten uns die Fuesse auf dem Kleidermarkt und der Markthalle von Kandy. Auf den Strassen ist viel los - anscheinend hat es Lohn gegeben. Wir machen uns dann auf Richtung Knuckles Gebirge, wo wir in einem Dschungelhaus uebernachten wollen. Unterwegs besuchen wir in Matala einen Hindutempel. Dieser ist aber geschlossen, da bald ein grosses Hindufest stattfinet und die Gebaeude deswegen auf Vordermann gebracht werden muessen. Leider wird das Wetter hoch hinauf in die Berge...