Read and rate Travel Journal Entries for Chintsa, South Africa

Dec 25, 2013 - via Durban naar Chintsa.

Op kerstdag hadden we terug een lange rit voor de boeg… met een pauze in Durban waar we onder de blakende zon op het strand poseerden met onze kerstmutsen. Eens iets anders dan de winterse kerstdagen in België! Toen het al donker was, kwamen we aan op onze slaapplaats in Chintsa. Na een verdiend drankje in de bar van de backpackers kropen we onze tent in en verheugden we ons al op het uitzicht dat ons de ochtend erop zou begroeten. En het uitzicht dat we vanuit onze tent hadden mocht er zeker wezen. Vanop de heuvelkant keken we uit op de...

Christmasholiday SA

May 18, 2012 - Chintsa

The next morning I had to get up early again. I had some tea and got on the Baz bus. I was trying to figure out what to do and realized if I was going to Coffee Bay I would need to organize a shuttle from some other place. So I decided to get of in Chinsa. The hostel in Chinsa was in the middle of a forest not far from the village with a magnificent view of the beach. People who were getting on the bus were telling me that this was the best hostel ever. I felt lucky. It was quite windy and cold so relaxed the rest of the day. They had as...

Hakuna Matata

Oct 15, 2011 - Chintsa

Ik vertrek naar Chintsa, naar Buccaneers BP. Volgens de driver de beste plaats aan de Wild Coast. We eten 's avonds een Xhosa maaltijd : pompoensoep, aardappelpuree, beans, corn, zoete aardappel, pompoensaus en stoofvlees. Heel lekker. Nadien is er een djembe sessie in de bar. Zondag komen ze ons pas in de late namiddag halen dus ik kan nog mee gaan horseriden op the beach. We gaan met de paarden langs de velden naar beneden naar the beach. Ik heb nog nooit paardgereden. Amai, je moet echt wel beenspieren hebben. Ik ga voor de 1ste keer in...

Jan 14, 2009 - Born To Be Wild - Chintsa and the Wild Coast

We drove south towards the Wild Coast, a rugged and adventurous area deserving of its name. The Wild Coast stretches from East London to Port Edward. In colonial times time area was notoriously dangerous for ships and it has an interesting history of shipwrecks and marooned sailors. During the apartheid era, this region was called Transkei and was set aside as a homeland for the black population. It is not as well travelled as the Garden Route, but the little villages along the coast are popular with surfers and younger backpackers. The...