Read and rate Travel Journal Entries for Iloilo, Philippines

Feb 14, 2011 - Des Requins Baleines a Donsol

Nous allons a Donsol, un village pêcheur. en route, nous apercevons le mont Mayon, un volcan actif et parfait. Bien que Donsol ne soit pas grand, nous rencontrons tout de même beaucoup d'autres touristes, comme nul part d'autre aux Philippines, d'ailleur. Tous, nous y compris, viennent ici pour nager avec les immenses requins baleines. Le plus grand poisson du monde vient entre décembre et mai dans les eaux de Donsol ou il se nourrit de plancton qui abonde a cette période. Nous avions beaucoup hésité avant de venir a cause du prix du tour,...

Sep 10, 2009 - Real Filipino life

Buy two phones with SIM cards for €9 each from the phone shops round the public market, one for me and one for Ellen at TSD, plus a new case for my camera to replace the one that blew off the roof of the jeepney on the way to Bantayan. Board the catamaran that runs fast to Iloilo, too fast actually as 'I, Robot' which was showing on the plasma screen was just getting good when we made landfall. Land at Iloilo, striding purposefully across to where the boats go to Jordan on Guimaras, in an air heavy with humidity, hounded the whole way by...

Travels of a Kinnie

Feb 12, 2007 - Bacolod, Negros

A full day of travel from Sipalay by bus got us to the town of Bacolod, Negros. We will fly via Manila on route to Bangkok ....and our second leg of our adventure. We decided to cut our Philippine trip a bit short so that we could get to Bangkok in time for the "Bangkok 10's Rugby Tournament" starting Feb 16th. Greg is going to strap on the boots one more time and play in the "over the hill ... I mean over 40's age group". Bacolod isn't known for much ... just another city so not much to report or show. More photos of exciting Bangkok to...

Jan 3, 2007 - Bacolod, Negros

Donderdag t/m zondag Deze dagen weer niet zo veel ontzettend bijzondere dingen gedaan. Een dagje met de auto Bacolod rond gereden. Dit was echt een geweldige ervaring. Bij een kruispunt geldt "rechts heeft voorrang" niet. Het is wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Verder gaat alles kriskras door elkaar. Ik vond het echt schitterend en als snel voelde ik me al helemaal op me gemak in die drukte. Lekker alles doen wat in Nederland niet mag. 's Avonds (vrijdag) de auto naar Auke gebracht. Auke is een collega van Marian en hij had de auto...

Dutchie on the move

Dec 23, 2006 - Bacolod, Negros

Vrijdag Na een lange vermoeidende reis ben ik aangekomen in Bacolod, de hoofdstad van Negros Occidental in de Filippijnen. Donderdag ben ik om 11 uur vertrokken vanuit Kuta naar het vliegveld Denpasar (half uurtje rijden vanaf Kuta). Van Denpasar naar Singapore gevlogen, waar ik rond 6 uur 's avonds ben geland. Hier moest ik wachten tot 12.10 's nachts op mijn vlucht naar Manilla, waar ik dan om 4.05 zou aankomen om daarna om half 9 door te vliegen naar Bacolod. Tijdens mijn tijd op Changi Airport in Singapore had ik gehoopt te kunnen...

Dutchie on the move

Dec 21, 2005 - Guimaras

Hallo allemaal ! 1 week plat aan het strand. Dat was de planning. We gaan de vierde week in op de Fillipijnen en genieten nog steeds van de prachtige stranden...... Van het prachtige Bacolod ( NOT ! ) met de boot naar Iloilo. Daar zullen we opgehaald worden met de boot van ons volgende resort ( Baras beach resort ). Als we aankomen in de haven, ligt de boot al op ons te wachten. Een prachtige banca waar veel gebruik van wordt gemaakt op de Fillipijnen. We varen ongeveer een uurtje en we zien het prive strand al in de verte. We krijgen een...

AJUUS !!!!!!!

Dec 11, 2005 - Sipalay

En wat een plaats ! We worden wakker en kijken om ons heen. Een rustig resort met 7 hutjes en een bar. That it. Je valt voorover en we ziten ( weer ) op het strand. Links en rechts, niks. Dit keer is het zand niet wit maar bruin. Bruine suiker. Het voelt heerlijk onder je voeten. De zee zalig om te zwemmen. En buiten zwemmen doen we niet veel. We gaan verder met lezen, drinken ons biertje, eten vis en gamba's tot we niet meer kunnen en lopen in stilte langs het strand. Als we naar de zonsondergang kijken, worden we bijgestaan door de...