Read and rate Travel Journal Entries for Kralendijk, Netherlands Antilles

Jan 30, 2020 - Kralendijk, Bonaire

After our disappointing glass bottom boat fiasco, we decided to try another one in the ABC Islands (Aruba, Bonaire, Curacao). This was a far better, excellent look at undersea life. Our guide is a former Dutch resident, Kim who never left the island after going on a vacation there six years ago. Her boat was spotless, the reef exciting, and the ride was perfect!

Jan 21, 2011 - Day Three Diving the Hilma Hooker Wreck & Oil Slick

Woke up early today, went to dive shop to get our tanks filled for our 100 foot dive to the Hilma Hooker Wreck Dive Number 43# (See Video Here). It was so cool to dive down and see an outline of the ship as we got closer. We went around and through the ship, a must dive again, it was an amazing dive. Came home to a great lunch made by Donna and Leah, had to wait a bit to bleed of our Nitrogen so we can go dive the Oil Slick Dive Number #20 (See Video Here). The Oil Slick dive had a ladder or you could take the leap of faith we called it. We...

Bonaire

Nov 12, 2007 - Bonaire

We zijn 4 dagen op Bonaire geweest. Wat een heerlijk eiland! Niet te groot en zeker niet te druk. Het weer is er geweldig en de onderwaterwereld zo mogelijk nog mooier dan de bovenwaterwereld. Wat hebben we allemaal gedaan? Op dag 1 een beetje het eiland verkend. We zitten op loopafstand van Kralendijk, het 'hoofddorp' van het eiland. Dag twee zijn we 's ochtends vroeg gaan snorkelen bij een klein eilandje voor de kust, heel toepasselijk 'Klein Bonaire' genoemd. Fantastisch onderwateraquarium en we hebben zelfs een schildpad gezien! 's...