Read and rate Travel Journal Entries for Quintana Roo, Mexico

May 3, 2011 - Playa del Carmen

man sagt, die amerinkaner gehen eher nach cancun, die europaeer nach playa del carmen. mag sein, was den urlauber aber hier am strand erwartet ist ein traum in weiss, ausufernd in sanften toenen von tuerkis bis azurblau. und viel wind, und sand...ueberall. und suesses dolce far niente ;-) ebenfalls etliche falschirmspringer und windbedingt eine schaar an kite-surfern.

May 1, 2011 - Isla Cozumel

in den 1960igern weltberuehmt gemacht durch den frz. meeresbiologen und tauchpionier jaques cousteau, bietet die insel cozumel auch heute noch bzw. wieder tolle taucherlebnisse, nachdem in den vergangenen jahren ein paar hurrikane und die korallenbleiche erheblichen schaden anrichteten. das riff scheint sich schnell zu erholen, und so sahen wir schoene, lebendige korallen auf 2 angenehmen tauchgaengen mit einer maximaltiefe von nur 18m. per schnellboot ab playa del carmen erreichten wir dieses mekka der kreuzfahrttouristen, und so tauchten...

Apr 30, 2011 - Akumal, Gran Cenote & Cenote Dos Ojos

akumal war einzigartig; ebenfalls per collectivo gut erreichbar ab tulum. collectivos sind -zumindest hier- tiefergelegte, aufgemotzte, motorisch starke neue toyota vans mit 12 sitzplaetzen und getreu indisch/nepalischer sitte ca. 1 1/2 mal sovielen passagieren, welche bedaechtig ihren rosenkranz beten, bis die piloten ihre geschosse von -auf diesen strassen- halsbrecherischen 130km/h auf die erlaubten 80km/h heruntergebremst haben. das halbmondfoermige akumal bietet eine wunderschoene bucht. ehe man 10 min aufs offene meer hinausschwimmt,...

Apr 28, 2011 - Coba Maya Ruinen

ein kurzer tagesausflug ab tulum fuehrte uns zu den coba-ruinen, welche mitten im dschungel des umliegenden flachlandes aus dem dickicht ragen, und die 2.-hoechste maya-pyramide mexikos aufweisen, welche sich besteigen laesst. von oben ueberblickt man das weite land, mit den absichtlich gelegten waldbraenden zur fruchtbar-machung des landes, und in der entfernung ausmachbarer, umliegender ehemaliger maya-staedte. ausserhalb des urwaldes wartet ein kleines, zur abkuehlung einladendes feuchtgebiet. den sprung vom steg sollte man sich vorher...

Apr 27, 2011 - Tulum & Maya Ruinen

schoener haetten die maya ihre stadt nicht bauen koennen. stragtegisch gut am meer gelegen, betrieben sie hier auch schon frueh handel mit anderen staemmen. heute kann man die beeindruckenden ruinen besichtigen, sich zwischendurch im unterhalb gelegenen badewasserwarmen meer abkuehelen und spaeter im gemuetlichen ort lokales essen in den garkuechen der mexikanischen mamas geniessen. als zugabe wimmelt es nur so von recht grossen waranen und echsen aller art. abends sahen wir noch einen wohnwagen aelterer bauart (wie unser wicked camper in...

Apr 26, 2011 - Cancun

mit 1 stunde verfruehung und nach einem angenehmen flug mit virgin america, mit in europa unbekannten features wie live-tv und WiFi onboard eines "billigfliegers" kamen wir im touristenzentrum mexikos an. von cancun selbst sahen wir nicht viel, in der entfernung die endlos lange hotelzone, mit dem nach diversen hurrikans in den 2000er jahren, mit millionenaufwand kuenstlich aufgeschuetteten sandstraenden, und den busbahnhof. unser hotel hatten wir in der altstadt. tags drauf ergriffen wir die "flucht" ;-) und freuten uns, bald das...

Mar 26, 2011 - Central America - Mexico

Since I am not the best at sitting down and writing each day, I have decided to break the next part of my journey into Countries. This also helps because we are only in each country for about a week... this page is dedicated to Mexico. I met the group I will be traveling with last night in Playa del Carmen. We are joining a much longer tour that started in Mexico City, and it contains mainly Aussie's and Brits, a New Zealander, and a Spaniard. They all seem very nice and welcoming, but I haven't had much of a chance to get to know them yet;...

Chad's Travels

Mar 25, 2011 - Cancun, Mexico

3/25 – 3/31 On the 25th it was time to move on. We took a taxi at about 10:30 AM to the ferry. The ferry left at 11:00 and in a half hour we were in Playa del Carmen heading for the bus station. We just made the 12:00 bus to Cancun and, after another taxi ride, arrived at our new home, the Park Royal Pyramids in Cancun (total trip time was three hours). This is also an all-inclusive resort and is very similar to the one in Cozumel. The rooms do not have balconies and our view is of another building. The resort has two pools and two...

Mar 10, 2011 - A day of rest

A day at the hotel relaxing. Tried to sunbathe on the beach and, of course, a thunder storm rolled in. Spent time in the local area going to all the shops and trying to make deals. Lots of haggling. Took a taxi in to the town itself and spent a couple hours looking at local crafts. Pretty much the same as everywhere else. Back to the hotel and watched a wedding where the bride and groom walked off into the ocean and dove in the pool - still in their wedding clothes. A final meal at Mex Extreme and a walk on the beach - got to see the belt...

Mar 9, 2011 - Coba adventure

Up at 6:30 and meet the van – only ten people in all and the driver, George. Four college students from Australia, two young couples, and a woman from Canada. We drove the back roads rather than the main highway so there were lots of small villages to see. Stopped for the start of our adventure – rappelling down the side of a cenote – but being in open air after about ten feet. Saw a turtle in the small pond at the bottom. Then up the steps and to a short zip line – across the cenote – with a stick for a break! Back in the van and off to a...

Mar 6, 2011 - Majahual + Divemaster

SO, I have now been living in Majahual for almost 3 months, and what a 3 months it has been. I pretty much work for 6 days a week, for about 10 hours a day. The earliest we have been called into work is for a 6am start, and the latest I have been there would be about 6pm - THUS my "laziness" with doing any posting! :-) Majahual I'm not sure how much I have written about Majahual (spelt Mahahual for the tourists - called Costa Maya for the cruise ship folk), but I will try and give you an understanding of the town I live in. Majahual was...

Chad's Travels

Mar 2, 2011 - Cozumel, Mexico

3/2 – 3/25 In the morning of March 2nd we drove the motor home three miles to the Cracker Lake Campground in Zolfo Springs where, for $30, we put it in storage for a month. By 10:30 AM we were in the Jeep heading for the Homewood Suites in Fort Lauderdale. We arrived at about 3:00 PM. Our one night stay at this hotel was pretty expensive ($178) but, included in the price was: free dinner and breakfast, twenty-eight days of parking for our jeep and transportation to and from the airport. We think it was a pretty good deal. The next morning...