Read and rate Travel Journal Entries for Klaka, Jawa Timur, Indonesia

Dec 7, 2006 - Ngadisari

Zondag Na een lang dag van reizen (trein, bus) zijn we tegen een uur of 7 aangekomen in Ngadisari. We konden helaas geen rechtstreekse bus krijgen dus moesten we via Surabaya. Ngadisari staat niet op de algemene kaart, maar ligt ongeveer ten zuiden van Surabaya. Ik heb zelf even een kaartje gezocht en bij foto's toegevoegd). Ngadisari is een echt bergdorpje. Na het avondeten direct naar bed gegaan aangezien we de volgende dag om 3 uur gewekt worden voor de trip naar Mt. Bromo. Mt. Bromo is een vulkaan die nog steeds actief...

Dutchie on the move

Oct 14, 2005 - Mount Bromo (06-07/10/05)

L'Indonésie est le pays avec le plus de volcans actifs au monde. Quand nous avions vu des images spectaculaires du mont Bromo - un volcan sacré pour les Javanais - au lever du soleil, nous savions que nous ne voulions pas louper ça! Nous avons donc décidé de faire une escale sur notre route de Yogyakarta à Bali (24 heures de bus!). Après une courte nuit (en raison du début du ramadan, le muezzin avait chanté presque toute la nuit, mais de toute façon, il nous falait être debout à 3 heures...), nous sommes donc montés en 4x4 avec trois...