Read and rate Travel Journal Entries for Kalibaru, Jawa Timur, Indonesia

Mar 3, 2016 - Op naar Bali

Vandaag een ontzettend lange busrit richting de veerboot naar Bali. Iedereen is er inmiddels aan gewend dat ik af en toe op de achterste bank van de bus een boek lig te lezen met powernap en dan gaat de reis best snel. We gaan dit door moslims gedomineerde eiland Java verlaten en ik zal het gezang van de Imams om half 5 'smorgens niet missen. Onze reisleider komt ook van een dorp uit Java en hij vertelde dat er in zijn dorp 4000 mensen wonen die allemaal moslim zijn. Er zijn 4 moskee├źn en de eerste Imam wil blijkbaar haantje de voorste zijn...

Mar 1, 2016 - Plantage de grote tuin, Kalibaru

Vanuit onze prachtige luxe lodge is het drie kwartier naar Plantage de grote tuin, een overblijfsel uit de VOC tijd waar nog steeds alle door de Nederlanders ingevoerde gewassen in een proeftuin worden gekweekt en in aangrenzende plantages worden verbouwd zoals koffie, thee, vanille, kruidnagel, peper, kaneel en rubber. Zelden zo'n mooi park gezien. We werden rondgeleid door een mevrouw die in Nederland had gestudeerd en goed Nederlands sprak met een lekkere vette rollende R. De wandeling was uniek. Je loopt in een geciviliseerde jungle...

May 28, 2014 - Plantation Time

We left at 9am for a tour of surrounding coffee, cocoa and rubber plantations. When we arrived, they did a brief presentation of three different coffee beans, including Kopi Luwak, otherwise known as "cat poo coffee". It is made of coffee beans that have been eaten and digested by a rare cat. The cats poo is then collected, washed, peeled, and brewed. It is the most expensive coffee in the world. I had a taste of a similar one in Vietnam made by weasels. As we were walking, we passed a house with a bunch of cages outside. The owner came...

May 22, 2006 - Mount Bromo, Cemoro Lawang, Java, Indonesia

Gunung Bromo (2329 m) is an active volcano in the center of the 10 kilometer wide Tengger Massif crater in eastern Java. Bromo is one of three mountains within the Tengger caldera. The other two are Batok (2440 m) and Kursi (2581 m). The whole caldera and area is generally referred to as Bromo. On the crater rim lies Cemoro Lawang, a small village with good accommodation. I selected Lava Hotel for my two nights (Rp 90,000/single). There was only one other couple at the hotel. I arrived at Bromo in the late afternoon after a one hour flight...