Read and rate Travel Journal Entries for Bali, Indonesia

Oct 25, 2016 - Off to Padang Bai

Belo drove us to the Bali Safari Park. Had our photos taken with an orangutan and tucan / parrots. OK but disappointed as £50 each. Belo drove us to Topis Hotel in Padong Bai 500000 Rhupea but gave him 600000 and a packet of cigs as very helpful. Worked out later we are mad paying that much as he is a tour guide! Aaaah well, ince bloke and not very well off. Topis is nice. Very basic but £12 a night. Has a graveyard view and fresh air above the windows. (Fold up windows we found later in the day!). Walked up the harbour front and had a...

Hundy Tour 2016-2017

Oct 24, 2016 - Shopping and nothing (except swimming)

Shopping with Jack & Alma. Checked out snorkell & masks in Hardy's but about £16.50 & in sealed packs so couldn't try so we decided to risk it. . Floppy day trying to put photos on MyDrive & book up somewhere in Gilly Air. Managed to find Star Bar Had a good swim in the pool. Sat outside. Very hot & humid but nice.

Oct 23, 2016 - Peninsula & Atlichnaya Bar

Had a good swim in the pool. Walked to Hardy's with Tim. Very hot & humid. Belo took us to The Peninsula. A beachfront hotel bar...very nice. Lots of Australians there. Good rain storm. Did video call to Sal & Mum, Nicky & James which was great. Moved to Atlichnaya Bar, Tanjung Benoa. Most of Aussies were there too as Jack & Alma's friend Laurie's 70th Birthday. Great night.

Oct 22, 2016 - Day 20 - Blue Heaven

Started this journal this morning. Belo drove us to Blue Heaven restaurant in Padong Padong Beach where we watched a Chinese / Indonesian wedding. He helped us get a sim card for my phone en-route. Tims wouldn't work because of I cloud. The price he got from his company to go to Komodo Island was over £800 for 2 nights 3 days all inc (soft drinks)... too dear for us! Blue Heaven gave us extra drinks & Alma a bottle of red for some reason. Had a glass by the pool.

Oct 20, 2016 - Volcano via Luwak Coffee place

Belo drove us to volcano via Poo coffee (Luwak) place. (Alma Agriculture - Great). Lunch at volcano. En-route passed a major Cremation parade with younger relative in a straight jacket wrapped around a giant paper mache elephant. The coffin goes in the elephant before it is burned. 4 hours each way - long day!

Oct 19, 2016 - At Jack & Alma's

Stayed in by pool chatting all day. The Tree driver picked us all up but we were too full to eat. Singer played Happy Birthday to Tim and a cake with candles were produced! When finished the pub played Elvis while we waited for driver! (quite a few tunes without request (how funny)!

Jun 29, 2016 - Bali, Indonésie

Bonjour à tous, Après un long vol de l'Afrique du Sud via Singapour, nous étions finalement arrivés à notre troisième destinations: l'Indonésie. On avait choisi un guesthouse sympa dans le quartier Seminyak pour trois jours afin de se familiariser avec l'Asie du Sud. Ce fût amusant et quelque peu stressant de découvrir ce coin de l'île de Bali à vélo car nous devions naviguer parmis les milliers de scooters, bus, voitures dans un trafic sans limite de vitesse où tous nos standards de conduite sont inexistants!!! Bon, on s'y habitue après...

Mar 24, 2016 - Fly to Bali via Makasar

3/24 10 a.m. to 7 p.m. - long layover in Maakasar. Hotel arranged taxi to a very tiny airport - only Lion Air lands here (see photos) Plane was late so consequently we did not get to Seminyak and Bintang Market (where Mare arranged to meet Michael) until past 9 p.m. due to huge amount of traffic (one hour - airport to market). The taxi driver was good at avoiding jam ups using back and side streets. B & M arranged with him (driver) to pick them up at 6:30 a.m. to go to the airport for their flight to E. Timor tomorrow. ___ Bon & I went on...

Mar 6, 2016 - Laatste dag

Dit is de laatste dag van onze reis. Het was een avontuur met onverwachte wendingen en verrassingen. Twee totaal verschillende eilanden, Java en Bali zijn voor mij voldoende reden om hier weer terug te komen. Hati Hati Plan Plan, voorzichtig rustig aan. Vanmorgen nog wat wezen shoppen en Bien is zowaar geslaagd en komt met nieuwe oorbellen, tas en allerlei baadjes terug naar Nederland. De rest van de dag een beetje rond het zwembad hangen en dan om 5 uur vanmiddag terugvliegen naar Nederland waar het koud is begrijp ik.

Mar 5, 2016 - Gelukkig de boot gemist

Vanmorgen verzamelden wij om te gaan snorkelen in de lobby toen onze reisleider Iwan kwam vertellen dat de ferryboot waar wij gisteren mee van Java naar Bali zijn overgestoken een paar trips later is gezonken. Wij dachten eerst dat hij een grapje maakte maar het bleek waar. We konden alleen niet geloven dat het precies dezelfde boot was omdat er dagelijks tientallen ferryschepen heen en weer varen. Maar nee, hij had het allemaal net op tv gezien en wist het zeker. Hij had een half uur zitten huilen uit opluchting dat het niet zijn groep...

Mar 4, 2016 - Swastika Bungalows Sanur, Bali

We slapen weer in een resort in eigen bungalows in Sanur op Bali. Iets minder luxe deze keer, maar wel met twee prachtige zwembaden, waarvan er eentje vlak achter ons huisje. Gelukkig is het arobic zwemmen in het andere bad, want anders voel ik met net Kevin Klein in de film Lost Vegas, waar hij als beginnend bejaarde tussen de oude dames staat te aquajoggen met zijn vrouw waarvan die gelukkig snel door zijn vrienden wordt bevrijd voor een bachelors party in Las Vegas. We hebben een bad in onze badkamer en daar zitten twee kranen aan voor...

Mar 2, 2016 - Fietsen rond Ubud

Vanuit onze luxe lodge werden we vanmorgen met busjes opgehaald om een eind te gaan mountainbiken. Met 30 graden en grote kans op een tropische bui mag je dat niet missen. We reden een heel eind omhoog en boven aangekomen genoten we van de koffie bij restaurant Lakeview dat door een echtpaar uit Australië is opgezet en twee jaar geleden is verkocht aan iemand uit Bali zelf. De nieuwe eigenaar had blijkbaar een wat mindere relatie met de buren want van een mooi uitzicht was geen sprake meer omdat er metershoge balsabomen voor onze neus...