Read and rate Travel Journal Entries for Mont Blanc, Rhône Alpes, France

Jul 13, 2018 - Fin de la Suisse et la belle Chamonix!!!

Bonjours à Tous, Familles zé Amis (e), J’ai pu mettre toutes les photos, le wifi au camping de l’alpes d’Huez fonctionne un peu mieux. En sommes, j’ai bien aimé mon passage en Suisse. De plus, vous préparez quelques petites et grandes surprises mon animée au plus haut point. Spécialement, que ce fut en hauteur et longueur hi hi hi !!! Vraiment beaucoup de choses dans ce Canton Valais. Là, je part de Chamonix ce Pm. J’ai le sentiment de devoir y revenir, marqué de temps pour faire encore plus de treck dans ce pays du Mt Blanc, comme il...

Jul 8, 2018 - Petite surprise... les Plus Long !!!

Bonjour à Tous, Familles zé Amis, Grandes et Grandes découvertes dans le Canton Valais en Suisse !!! J’appellerais cela... Les Plus Longs !!! De l’international au régional/pays ... Bien à Randa près de Zermatt, le Plus Long Pont Suspendu au Monde !!! Oui oui, 494 m de long et 85 m du sol !!! Construit en 2017 (chanceux n’est-ce pas!!!). Approche par le camping Randa (1400m), une marche de 2 hrs de montée environ, il est situé à 2050 m, sentier bien indiqué. Terrible /tremblant !!! Belle ingénierie !!! Près de Brig/Fiesch, le Plus Long...

Jul 4, 2011 - The Tour du Mont Blanc

The Tour du Mont Blanc: The Tour du Mont Blanc is a 168km circuit around the Mont Blanc Massif through France, Italy and Switzerland. It ascends 10,000m and descends the same as it winds its’ way around the 7 valleys of the 4807m high Mont Blanc. It’s a hike of huts, hotels and hot showers, and of MUCH great food and wine. Rod and I had been interested in the walk for about 3 or 4 years and when Ruth and Nico announced Samoens as the wedding venue (45 minutes from the trail head) our decision was made. After the wedding, the group headed to...

Jun 14, 2010 - Eurobiffs 2010-french alps, mont blanc and italy

As we headed eastbound from lyon, the scenery began to change from flat fields to hills to mountains and ravines. We had lots of scary moments on cliff edges where we could see sheer rock face upwards on side and a vast drop to the little rivers or creeks hundreds of feet below.cars would come in the opposite direction at silly speeds and we would have to avoid them, sometimes swerving millimetres from the edge, some real high pulse moments. We stopped off for lunch at a stunning roadside picnic spot not far from chambery.we took pictures...