Read and rate Travel Journal Entries for Chimborazo, Ecuador

Feb 10, 2010 - Hermoso Chimborazo

On décide d'aller s'approcher du volcan Chimborazo, point culminant de l'Equateur et point du globe le plus éloigné du centre de la Terre (en raison du renflement de notre planète au niveau de l'équateur), à plus de 6000m. Une communauté quichua habitant au pied du volcan, nous allons y dormir grâce à leur projet d'écotourisme. Dans le bis censé nous y amener, le chauffeur ne connaissait pas le hameau... On y arrive finalement à 18h, sous la pluie, et dans le froid. Petite frayeur: personne ne répond à nos appels et à nos toquages de porte!...

Jul 8, 2007 - Volcano Chimborazo and a death defying bus ride!

We caught a bus from Cuenca to Riobamba leaving at 12:30am The bus was suppose to take about 5 or 6 hours! The crazy bus driver was travelling at speeds of above 150km per hour and we made it in about 4! I was terrified... couldnt sleep a wink. I kept trying to position my body so that should an accident occur (wich seemed likely granted he was travelling without headlights for the most part through dark country side) I would be better off! It was a hopeless pursuit... I couldnt find one that I was satisified with. However this filled my...