Read and rate Travel Journal Entries for Umag, Croatia

May 5, 2014 - An Old Croatian Proverb

We are still in Croatia and making our way at a snail’s pace towards Slovenia, for no other reason than we are having such a good time. The Istrian peninsula has been quite different, and in many ways looks and feels like Italy. No surprise as it has been Italian more than once in the past and signs are bilingual – Croatian and Italian. We are convinced we have already eaten the best food in the country, we have now run out of Kuna (Croatia did not embrace the Euro on joining the EU) and with the border only 40 KMS away, it is time to move...

Jul 6, 2012 - Dag 9

Dag 9 Etter nok en varm natt, dro vi avgårde på båttur i et stålende vær. Vi var meldt på en organisert tur til Porec og Rovinje. På båten var guiden opptatt av at alle skulle forstå hva han sa, så alt ble sagt på tysk, enkgelsk, italiensk, hollandsk og kroatisk. Han var også innom russisk og ungarsk. Med andre ord føltes det som om han hadde munn-diaré. Vi gikk i land i Rovinje, fikk shoppet litt, men det var veldig varmt, så vi orket ikke så mye. Rune fikk kjøpt seg sin trøffel-olje, belter og t-shirt, Hilde fikk et par sko, en veske og...

Jul 5, 2012 - Dag 8

Dag 8 Vi er fortsatt i Kroatia på samme campingplass. Det har vært en varm natt i bobilen. Rune og Johnny startet dagen med en sykkeltur for å se på en dryppsteingruve. Det var en tur på ca. 2,5 mil. Hilde og Mona snudde for vi likte ikke all trafikken på veien, men tok oss en runde rund campingplassen på sykkel. Deretter ble det litt bading på oss. Vi har badet mye, for det er så varmt. Nå er det ettermiddag, og vi koser oss med Prosecco i glasset, medbragt fra Italia. Sykler i kveld til en restaurant her på området. Så får vi se om det er...

Jul 4, 2012 - dag 7

Dag 7 Vi våknet opp til en god og varm dag. Det erm 35 grader i lufta og sikkert 28 i vannet. Vi tilbragte store deler av dagen ved vannet. Steinete strand, så vi måtte kjøpe oss badesko alle sammen. Johnny og Rune var på en liten sykkeltur og sjekket området. Fant et par fine hus som lå helt nede ved vannet og et av dem var til salgs. Prisen er ca. 10.000 – 15.000 pr. Kvadratmeter litt unna havet, så de ved havet er sikkert dyre. Campingplassen er diger! Den har alle fasiliteter, svømmebasseng-område, tennisbaner,fitness-senter, disko,...

Jul 3, 2012 - Dag 6

Dag 6 I dag skulle vi reise videre ganske tidlig, men våknet ikke før kl. 08.30. I dag var det rolig på bondegården. Vi kom avgårde ca. Kl. 09.30 og kjørte mot Verona. Men vi tok kystveien fra Riva i toppen av Gardasjøen og ned til Peschiera, via Garda, Bardolino og Lazise. I Peschiera var det tid for bunkring av mat og vin. Og vinelskere som vi er, så ble det endel flasker, ca. 28 flasker. Vi tok en kjapp lunsj og så bar det avgårde mot Trieste, Slovenia og Kroatia. Når vi nærmet oss Kroatia, leste Rune i en bok vi har at det kun er lov å...