Read and rate Travel Journal Entries for Mont-Joli, Quebec, Canada

Aug 7, 2014 - Le Bic

Ce matin, par un petit temps frisquet mais ensoleillé, j'ai été à Ste-Flavie en vélo pour une sortie de 16.2km, je n'avais pas le temps d'en faire plus car on allait pique-niquer au Parc du Bic. Nous étions les mêmes complices que d'habitude soit Lucille, Lisette et Agnès du coté féminin et Mario, Gérard et moi du coté masculin. Une belle sortie pour Agnès et moi, pas si certain pour les autres, ce ne sont pas d'ardents aventuriers de la nature. Au retour nous sommes allés chercher des homards à la poissonnerie de Ste-Flavie et nous nous...

Open Range

Aug 6, 2014 - Ste-Flavie et Capitaine Homard

Encore une autre belle journée à Sainte-Flavie, la porte de la Gaspésie. Nous sommes campés au Capitaine Homard sur le bord de la mer. Le soleil est au rendez-vous mais le temps est frais, surtout à l'ombre. Lucille et Mario sont venus nous rejoindre ici à Ste-Flavie, et la fille de Lisette est ici aussi, ça nous fait un bon groupe. Ce matin je suis parti à vélo pour la Pointe au Père où il y a un musée sur l'Empress of Ireland qui a sombré ici dans le fleuve il y a cent ans, il y a aussi un sous-marin et son centre d'interprétation, le...

Open Range

May 18, 2011 - Too early in the season and the Monte-Joli murals

We had debated whether we went round the Gaspe as we very early in the season for many of the attractions to be open. After doing our research we found there was sufficient campgrounds open for us to travel the peninsula taking our chance on the attractions. Our first stop was at Metis-sur-mer. From there we decided to drive part of the road into the so called Valley area of the peninsula. One of our first stop was in the small town of Monte-Joli where we discovered the town centre had 20 great murals which we enjoyed looking at. Many of...

Aug 29, 2009 - Along the St. Lawrence

August 29 – Saturday A lovely day today driving along scenic route, Highway 132 close to the St. Lawrence River, sometimes dipping below sea level. It was a cloudy, cool day (few showers in am) so a nice day for driving through the beautiful fertile farming landscapes stretching inland from the St. Lawrence River to the mountains on our right. On route we passed thru many picturesque villages, each with their tall church steeple topping the sky line. Stopping in Saint-Jean-Port-Joli, a true wood sculpting Mecca, we visited the Musee des...