Read and rate Travel Journal Entries for Canoa Quebrada, Ceará, Brazil

Sep 22, 2013 - Let's go to the beach!

It has been another eventful week in Northeast Brazil. Last weekend, I went to the beach (Praia do Japon) and got some sun and amazing food. I also went to a samba party that night but sadly didn’t really learn the dance. Parties here are often outdoors and involve live music, which I love. I am learning more and more about Fojo, Funky, and Brazilian Pop. Some of it is upbeat and lots of fun, but some of it is reminiscent of Brazilian country music which I am not a big fan of. The next day I accompanied a friend’s host family to a...

Vamos Brasil 2013!

Nov 12, 2009 - Mehr Strand - More beach

Von einem Strand zum naechsten ging es also von Jeri nach Canoa Quebrada, gluecklicherweise die Wahlheimat eines Haslacher Bekannten der dort mit seiner brasilianischen Frau und ihrem kleinen Sohn lebt. Netterweise durften wir, wie noch ein paar andere Haslacher bei ihm wohnen und er hat uns ein bisschen die Gegend gezeigt. In den zwei Tagen die wir in Canoa verbracht haben, lagen wir abwechselnd am Strand und am Pool, waren Abends auf einer Reaggeparty am Strand und sind erst nach Sonnenaufgang wieder nach Hause und haben einen haben Tag...