Read and rate Travel Journal Entries for Tiwanacu, Bolivia

Aug 14, 2010 - Tiwanaku, 3843 m. (12,300 ft.)

Caught a minivan/bus out to this site in the countryside...it dropped us on the highway at the road into the town so we hiked to the site which was in the middle of a flat plain. The site itself is raised up and my own feeling is that too much has been done to restore it...altho there is much that gives pause and makes one wonder at the age of many of these same kind of sites with huge, carved blocks transported from quarries many km away. The only explanation the guides have is they used logs (there are very few trees nearby) and llama...

South America Plus

May 30, 2006 - Besuch in Tiwanaku

Mit Betty und Shirley besuchte ich die wichtigstee archäologischen "site" in Bolivia, Tiwanaku. Wir brauchten fast zwei stunden um dorthin zu kommen, obwohl es eigentlich nur etwa eine stunde dauern sollte, grund: in seja warteten wir eine dreiviertelstunde bis der Minibus voll war und bis schlussendlich noch irgendwelches Zeugs auf das Büschen geladen worden war. Unterwegs steigen immer wieder aus und wieder zu. Mich nervte es, dass wir so spät (knapp zwölf Uhr) waren, da das Licht um diese Zeit sicherlich nicht das Beste sein würde. Aber...