Read and rate Travel Journal Entries for Wien, Wien, Austria

May 18, 2016 - Vienna with Hedwig

We had an uneventful flight to Vienna on vueling. Hedwig was waiting for us at the arrivals area. First stop was the tourist desk to purchase our three day Vienna passes. Next we were off to the airport metro station to purchase a one week metro pass (the metro pass starts on Monday, just like in Paris, so plan your visit accordingly). The week metro pass cost only 16€ for unlimited rides on the extensive metro, tram, bus network. You don’t need to validate the week pass, but if ticket control shows up, have it handy. There is a small...

Lavender's Travels

Jul 28, 2013 - Vienna and home

I hoped onto the train on Sunday morning from Linz. After about an hour and a half through the country side I was there. Because of some delays before leaving I only got into Vienna shortly before 12 giving only about 4 hours. I immediately took the metro to the downtown square and after looking at a tourist map started wondering. I was amazed at the abundance of old beautiful palaces and buildings, our parliament buildings would probably be a museum at most and hardly something noteworthy. I once found myself walking a little off the...

Aug 10, 2012 - Niezwykle pomocna waga elektroniczna

W wielu sklepach niezbędna do prowadzenia sprzedaży jest żarówka LED E14. Z pomocą takiego urządzenia można w znacznym stopniu ułatwić sobie pracę. Najnowocześniejsze modele posiadają wiele przydatnych w handlu funkcji oraz opcji obsługi. Niezbędna w sklepie waga elektroniczna Urządzenie jakim jest waga elektroniczna, ma za zadanie ułatwić obsługę klienta. Najlepsze modele posiadają wiele pomocnych funkcji, które doskonale sprawdzają się w różnych dziedzinach handlu. Najczęściej wykorzystuje się je w branży spożywczej oraz gastronomicznej....

Gran Canaria

Jul 8, 2012 - Dag 11

Dag 11 I dag har vi tilbragt dagen i Wien sentrum. Vi har reist kollektivt, med buss og t-bane. Det funket fantastisk. I Wien satte vi oss på en ”Hop on hop off” bus og fikk med oss de viktigste severdighetene. Det ble litt langt for noen av oss (les Hilde) som sovnet under omvisningen. Men vi er vel alle enige om at Wien er en flott by, mange fantastisk fine bygninger. Ser også ut som om det er mange fine butikker for shopping, men det er søndag i dag, ingen butikker åpne, så det ble en billig dag. Etter bussturen var det tid for lunsj. Da...

Jul 7, 2012 - Dag 10

Dag 10 Dagen startet med tørking av håndklær på snor utenfor bobilen. Hilde sto i kø når butikken åpent kl. 08.00 for å kjøpe tørkensnor og klyper. Vi fikk tørket madrasser og håndklær før vi startet turen mot Wien. Det ble en lang tur, fordi vi sto 2 timer i kø for å komme gjennom grenseovergangen ut av Kroatia og inn i Slovenia. Det ble en hyggelig tur selv om Hilde og Mona sover litt når vi kjører. (Ifølge Johnny er dette et understatement). Etter noen timer stoppet vi i Slovenia for å spise lunsj. Byen het Lucovica. Restaurant Forman,...

Jan 18, 2011 - Abschied vom Wiener Winter

Wir sind nicht so ungern aus Wien weg gefahren, obwohl wir unsere Kinder und Enkel natürlich vermissen werden und unsere Freundinnen und Freunde auch. Aber den nasskalten Wiener Winternebel vermissen wir sicher nicht und ebensowenig die Baustelle, in die sich unser Haus verwandelt hat. Seit dem Frühjahr 2008, seit wir von Nepal nach Ubud auf Bali gekommen sind, verfolgen uns mit kurzen Unterbrechungen - zB auf Flores bei Claudia, die uns einen wunderbaren Reisebericht von ihrem Weihnachtstrip nach Phokara und in den Chitwan Nationalpark...

Trip 2011

Apr 12, 2009 - Together Again.

I didn't think I was going to be happy again after leaving Ibiza but Switzerland was absolutely gorgeous. I was greeted by a smiling face and big hug from Karin, my mom's cousin. We spent a lovely day walking through Zurich, window-shopping, strolling along the lake, and stopped for a quick bite to eat at a very nice cafe on the water. After our day in Zurich, we met up with Stephie (Karin’s daughter-in-law) and she drove us home, about 40 min. outside of the city. It’s exactly how you would imagine Switzerland to be, absolutely surrounded...

Apr 7, 2009 - Bangkok - Wien: herzlicher Empfang und Europaschock

Die Tage im New Siam sind rasch vergangen. Zum Flieger brachte uns die Chefin persönlich und fand einen guten Weg durch den Freitag-Stau. Den ersten Europaschock hatten wir diesmal schon auf der arabischen Halbinsel, als wir in Doha die Gesichter der Menschen am Gate für die Maschine nach Wien sahen. Den Begriff "Europaschock" hörten wir zuerst von Herbert Tichy. In seinem letzten Buch "Was ich von Asien gelernt habe" erzählt er die Geschichte von der Entstehung dieses Begriffes - das Wort wurde vor vielen Jahren von dem belgischen Maler...

Mar 14, 2009 - wien

nach 50 verschiedenen betten - 305 stunden im bus - 21500 km - und unendich vielen eindrücken sind wir wieder gesund in wien gelandet - danke fuer alle einträge von euch haben uns immer sehr gefreut - falls wir uns noch nicht gesehen haben ... bis bald! karin und holger