Read and rate Travel Journal Entries for Dwellingup, Western Australia, Australia

Mar 14, 2013 - Navarino Lakeside - Thursday 14/3/2013

After spending a night in the Holiday Inn at Melbourne Airport we got up nice and early ready for our flight to Perth. Seeing we got an upgrade to business class on the plane we were allowed to go into the Platinum Lounge at the airport,Mmmm now what to have for breakfast after scouring around,we decided on bacon,scramble eggs,with a yogurt chaser and a lovely cup of tea. Our plane left at 10.40,how different it is sitting in business, we got face washer to freshen up with and a drink of juice as we settled in our seat,then out came the...

Oct 10, 2011 - Day Twelve - Fourteen - Dwellingup

Day 12 started off with a cooked breakfast on the weber and relaxing in the sun! Our friend Greg joined us, it was awesome to catch up and we enjoyed a super yummy lunch at the Dwellingup Cafe.....later that day Mum & Dad arrived from their trip to Albany. We set up a campfire and enjoyed cooking the spuds in the fire and a bbq. Dad had way to much fun making the fire - it was like watching a little boy scout on a mission!!! Indulgence in Jamesons Whiskey, penfolds port and Browns Brothers wine was keeping us extra warm. We travelled 0kms...

Oct 6, 2011 - Day Eleven - Dwellingup

We quickly got out of the mossie infested caravan park and googled others within a 30km radius to Fairbridge (near Pinjarra) as this is where our friends are getting married on Saturday. After a few calls and making sure the caravan parks didnt house any other ferals, we headed to Dwellingup. Oh what peace and serenity!! We are set up in the local forest and have a semi private camp site, Bridget has been loving the freedom and is getting grotty and busy exploring! Jameson is loving the sunshine and we are enjoying just chilling..... Total...

May 25, 2010 - Routine

Relatief rustig dagje vandaag, het is een 18,7km wandelingetje dat ik er rappekes tussen 0800 en 1200 doordraai. Tja, wat ze noemen “Track Fitness” zeker? Ook vandaag deel ik de shelter met Dave en Dave, Yourdamung is trouwens een 2-bar shelter. Ondertusen is wat routine in de dagelijkse activiteit gekomen. Meestal rond 0630 uit de slaapzak, of wanneer wakker, asap wandelkleren aantrekken en water beginnen koken. Terwijl het water opwarmt de slaapzak, het matteke en het “onderzeil” opplooien en inpakken. Met het kokende water fabriceer ik...

Australia 2010

May 24, 2010 - NW of NO of toch maar W? euh naar ginder...

Hoewel ze duidelijk hun uiterste best doen om in stilte op te staan en hun boeltje te pakken wordt ik toch gewekt en ben ik uiteindelijk voor hen om 0630 on Track. De eerste 11 km tot aan de Long Gully Bridge over de Murray River zijn behoorlijk op en neer en met z’n momenten redelijk steil. Het zijn vooral de steile stukken bergaf die vermoeiend en tijdrovend zijn. En meer dan eens zijn het de “bomma-stokken” die ervoor zorgen dat ik niet voorover de berg afduikel of op m’n gat beland. Wanneer ik om 0945 over de brug wandel zie ik aan de...

May 23, 2010 - Dookanelly

Tegen de ochtend is het gelukkig gestopt met regenen, de kleren zijn er echter niet in geslaagd al hun overtollige vocht te verliezen. Nu ja, de beste manier om kleren te drogen, uiteraard ze in de zon hangen niet meegerekend, is ze te dragen. De klamme kleding aantrekken is het eerste wat ik doe wanneer ik uit de slaapzak ben, kwestie ze te drogen terwijl ik ontbijt, terug inpak en me klaar maak voor de 17,8km naar Dookanelly. Om 0800 neem ik afscheid van de sheltergenoten en trek ik naar Dookanelly. Men had me gezegd dat dit één van de,...

May 22, 2010 - Knutsel-scout

De dag begint met regenbuien en de bush geeft een bijzonder mistroostige, miezerigge en vooral natte aanblik. Ik besluit wat af te wachten in de hoop dat de regen minderd of ophoudt. Ik heb immers enkel een k-way achtig regenjasje bij vermits ik enkele weken geleden in de hitte en droogte van Alice Springs m’n defrige regenjas weer naar België heb gestuurd. Dom, dom, dom... De regen lijkt niet echt te minderen en ik kan ook niet te lang wachten. Als de Murray campsite effectief gesloten is en die omlegging nog in voege is dan zal ik door...

May 21, 2010 - Swamp Oak

Om me na een dag rust niet te forceren heb ik besloten er vandaag een korte wandeldag van te maken en min of meer uit te slapen. Tegen 0915 heb ik alles terug min of meer deftig in de rugzak gestouwd en gaat de tocht naar Swamp Oak. Na een relaxe 13km bereik ik om 1215 de campsite. Rond een uur of 4 komt er een dame uit de andere richting gewandeld. Snel, snel wat plaats maken in de shelter, m’n gerief wat bij elkaar leggen en het gebruikelijke ritueel kan starten. Vandaag wordt de puree met corned beef aangevuld met kaas en wat salami....

May 20, 2010 - Dwellingup

Dwellingup is niet meer dan een kruispunt met een hotel/bar, General Store, postkantoor en caravanpark en heeft zo’n 450 inwoners. Veel valt er aldus niet te beleven maar ondanks de half koude douche is het toch een oase van luxe na 8 dagen in de bush. Ik had 2 dagen rust ingepland hier maar het ziet er naar uit dat ik morgen al verder wandel. De rustdag wordt gevuld met aanvullen van de voedselvoorraad, liggen, eten, een waske en ik breng een bezoek aan het DEC kantoor om te informeren naar de toestand van de Track en eventuele...

May 19, 2010 - Dwellingup

Ik ben bijzonder vroeg wakker, ik ben op 35 km van de eerste Tracktown, Dwellingup, en ik denk er sterk aan nogmaals te “dubble hutten”. Om 0615, nog half in de duisternis huppel ik de berg weer af op weg naar Chadoora waar ik om 0930 arriveer. 0930 en 20,4 km naar een douche, warm eten, fris drinken en een echte matras. 1015 en ik ben weer op pad. Het gaat vlotjes, de rugzak weegt ook elke dag minder en miniet echt nder. De laatste 10 km naar Dwellingup zijn tergend saai, de weg volgt een oude spoorlijn en je kan letterlijk de km’s...