Read and rate Travel Journal Entries for Balingup, Western Australia, Australia

Jun 9, 2010 - Spondonicle

Zelfde ochtend scenario als gisteren, om 0810 ben ik on Track. De 19,6km van vandaag eindigen aan Beedelup Falls en het Karri Valley Resort. En jawel ook hier ronde het meer een verzameling in- en uitlandse bomen met tekst en uitleg. Wat zien ze daar toch in? Om 0130 beeindig ik de laatste klim naar de Beedelup Shelter. Het duurt niet lang of ik krijg gezelschap van 4 dames waarvan eentje me zeer bekend voorkomt. Het duurt even voor m’n dollar valt, het is dezelfde dame die ik in Swamp Oak had ontmoet, ditmaal heeft ze wat wandelvriendinnen...

Jun 8, 2010 - Beavis

Geraldine en Steve zijn vroeg uit de slaapzak en starten nog voor zonsopgang aan de 19,1 km naar Beavis. Ik doe wat rustiger aan en ben pas om 0810 on Track. Deze sectie wordt één van de zwaartse, bijzonder heuvelachtig en er lijkt geen einde aan te komen. Om 0200 ben ik aan de Beavis Shelter, pff eindelijk. In afwachting van Geraldine en Steve verzamel ik brandhout en ik zorg ervoor dat het vuur degelijk brandt wanneer ze arriveren. Een “Trackname” is niet ongebruikelijk heb ik al gemerkt in de logboeken, Geraldine en Steve noemen...

Jun 7, 2010 - The umbrella people

Ik heb zo’n 11 km afgelegd wanneer ik een ouder koppel gewapend met gigantische paraplu’s, die dubbelen als wandelstokken, passeer. Ze zijn aan One Tree Bridge, een km of 2 terug, gestart na 2 weken rust omwille van een blessure. Plan nu is om tot Northcliffe te gaan. Ik houd het gesprek kort, ik zal immers komende 3 avonden met hen doorbrengen en zij zullen alle tijd nodig hebben om tot de Boarding House shelter te wandelen. Om 0140 heb ik de 22,9km afgelegd, brandhout wordt verzameld en ik maak in afwachting van de komst van Geraldine &...

Australia 2010

Jun 6, 2010 - any questions?

Vandaag staat de relatief korte sectie van 16km naar Tom Road op het programma en ik doe een poging om uit te slapen. Ik ben dan ook pas om 0910 back on Track en ondanks de nieuwe voedselvoorraad “fiets” ik gezwind door de bush. Om 1235 ben ik aan de Tom Road Shelter. Ik lees wat in de logboeken, verzamel brandhout en steek al vroeg het kampvuur aan. Rond 0330 arriveert er een lading kinderen en begeleiding. Ze delen koekjes en appels, lekker. Ik vertel dat ik al een tijdje aan het wandelen ben en een kleine 500 km heb afgelegd. Waarna de...

Jun 5, 2010 - Halfweg?

Baldy de Boskabouter en “Gold Coin Jim” zijn al vroeg uit de veren, bijgevolg is ook de rest van de shelter, mezelf incluis al vroeg actief. Ik doe rustig aan en ben om 0815 op weg naar Donnelly River Village. De 20,5 km naar Donnelly zijn relatief vlak maar lijken eindeloos, zoals altijd wanneer ik terug een stukje beschaving nader. Om 1245 ben ik aan de Donnelly General Store die ook dienst doet als Post Office, Tea-room, Internet Café en bezoekers receptie. Officieel heet dit mini stukje mensdom “Wheatly” maar zo goed als iedereen noemt...

Jun 4, 2010 - "Baldy" de boskabouter

De dag start met een “met pak en zak” fotoshoot voor een mistige Blackwood Valley. Na enkele keren scherpstellen, timer instellen en dan snel snel “poseren” heb ik denk ik genoeg bewijs dat ik aan de Blackwood shelter ben geweest. Om 0830 verdwijn ik in de mist en begin ik aan de afdaling van wat ze “Cardiac Hill” noemen. Wel, ze zullen hem benoemt hebben tijdens het beklimmen denk ik, bij het afdalen heb ik niet bepaald de indruk dat deze “heuvel” moeilijker is dan de anderen die ik al gezien heb. Nu ja, ik ga dan ook bergaf he... De 18 km...

Australia 2010

Jun 3, 2010 - maximum 1/3 van je lichaamsgewicht...

Tijd om de boel terug in te pakken en Metropolis Balingup achter me te laten. Net wanneer ik de deur achter me wil dichttrekken zie ik in de hoek, ietwat verborgen achter een kast een weegschaal lonken. Hmm, de nest van de rug, ik vis de weegschaal van achter de kast en weeg m’n rugzak. 25 kilo, en ik heb slechts voedsel voor 3 dagen bij. Nu ja, het is wel genoeg hoor, 25kg. Volgens sommigen mag je rugzak niet meer dan 1/3 van je lichaamsgewicht zijn. Haha, dat zit nog wel snor... Gewapend met de wetenschap dat ik gemiddeld 25kg mee tors...

Jun 2, 2010 - Balingup

Ik slaap uit tot een uur of 8, ontbijt en ga op wandel door Balingup. Ik ben al snel rond en trek terug naar de General Store, op zoek naar geschikt eten om mee de bos in te sleuren. Er is niet veel keuze in de “bush-geschikt-afdeling”, het worden de traditionele noodles, poedersoep, vlokkenpuree, corned beef, mueslirepen aangevuld met brood, salami en kaas. De volgende stop, Donnelly River is maar 3 dagen wandelen dus wat extra gewicht kan geen kwaad. De overschot mayonaise en ketchup mogen zelfs ook nog mee. Sam en Steve vertrekken...

Jun 1, 2010 - Balingup

Balingup, vers voedsel en een echte matras lonken, om 0800 neem ik afscheid van Sam & Steve en ga ik op pad. Enkele km voor Balingup tref ik een man, druk in de weer met fototoestel en gps. Een boom helt vervaarlijk over de Track en DEC heeft documentatie nodig vooraleer actie te kunnen ondernemen. Het is een lokale vrijwilliger “verantwoordelijk” voor de Track rond Balingup. We wandelen samen de laatste van de 22,4 km tot Balingup. En net zoals de andere vrijwilligers die ik heb ontmoet kan ook dit exemplaar het niet laten vol passie te...