Read and rate Travel Journal Entries for Dunalley, Tasmania, Australia

Jan 19, 2006 - Maria Island

Maria Island! Dat is het enige dat op de planning stond voor deze dag. Het was eerst al een uur rijden naar de ferry. Toen nog een half uur op de ferry. En toen waren we daar. We kwamen daar aan, en we keken, en we zagen...4 hele mooie grote betonnen silo's...Het werd later uitgelegt dat het van een oude cement fabriek was. En omdat het bij de historie van het eiland hoort hebben ze ze laten staan. Na een honderd meter lopen met alle lunchbakken en eski's (koelboxen) konden we ze neerzetten in het informatiecentrum. Daar vlakbij zouden we...

Mar 26, 2005 - Port Arthur Historical Site

Port Arthur Historical Site. This was a prison community for convicts from Mother Britain. The whole place was built by convicts for convicts. Quite a feat. The Church itself was built by the child convicts, boys averaging around 12 years old. Its an interesting site, well worth visiting. The bloke taking the photographs is the bus driver. For some reason he kept taking photographs of us taking photographs, and then just us. Though I don't think he was particularly interested in capturing my image, he probably took more pics of me than I...