Read and rate Travel Journal Entries for Puerto Deseado, Santa Cruz, Argentina

Feb 7, 2011 - South on Argentina's Ruta 3-to Puerto Deseado

We are enjoying the long flat,straight highway 3, South of Bahia Blanca. It has taken us 3 days to get to Puerto Deseado. Gas is much cheaper here in Patagonia, no taxes are added. Paco, is just clipping along at 65-70mph. This consumes a bit more gas but we are making time to get to the Caraterra Austral in Chile in season. 14 mpg is what we get driving and the incessant wind is also a big factor in gas consumption. On the way to Las Grutus from Bahia Blanca,we stopped by El Condor, to take a look at the large Burrowing Parrot colony....

Dec 5, 2007 - Puerto Deseado

Unsere äusserst erfolgreiche Tiersafari konnten wir in Puerto Deseado, einem Fischerdorf an der Atlantikküste, fortsetzen. Ein Tagesausflug mit dem Boot hat uns auf die Isla Pingüino gebracht. Ein Paradies für Ornithologen! Unterwegs konnten wir ganze Heerscharen (naja, also etwa sechs an der Zahl) Toninas beobachten. Diese quirlige Delfinart war dann eher etwas schwierig auf Bild festzuhalten, da sie sich einen Spass daraus gemacht haben, alle zwei Sekunden auf einer anderen Seite des Bootes aufzutauchen. Etwas später begleiteten zwei...