Read and rate Travel Journal Entries for La Rioja, La Rioja, Argentina

Nov 5, 2010 - La Rioja

Bus left right at 6 am for 6 hr ride to Tucuman, main transport hub for everywhere in N it seems. First, lots of vineyards, then mainly a wide, dry valley with short, drought hardy accacia and other trees/shrubs between high, rocky mtn ranges. Once in awhile where theres apparently more ground water, wonderful fields of huge clumps ot bunch grasses spread out and fill betw the shrubby trees. The bushes actually remind me of sagebrush...the landscape appears to me like a combination of W.Africa, MT, and Baja CA, ha! The mtns tho are quite...

South America Plus

Jan 7, 2006 - La Rioja... 46 degrés le jour et 35 la nuit

Tres agréablement surprise par cette petite ville de province avec ces 3 petites plazza de palmiers, de bancs.... mais alors c'est la canicule, il fait 46 degres en journee la température descends a peine a 35 degres... ca fait la une des journaux, "una ola de calor"... sur tout le pays. On passe donc l'apres midi a fuir le soleil brulant et faire la tournée des bars avec air climatisé. Ce soir bus de nuit direction Mendoza, ou on va rester probablement quelques jours.

Lenalatina 2005

Jan 21, 2005 - La Rioja

Gastronomie Notre menu prefere: 1. Empenadas, con quezo , ou carne, ou pollo 2. Biffe de lomo, ou pollo, ou chorizo, en Asado 3. Ensalada mixte 4. Vinto tinto de Mendoza 5. Dulce de Leche 6. Café solo Hospitalite Comment decrire l'accueil que nous ont reserves Maria, ses parents (Corrientes), Guillermo (Salta), Gelena et Daniel (La Rioja), Gonzalo (La Rioja), Hugo (Talampaya), la "reine de Mendoza" (Mendoza), sans oublier les gens croises au detour d'une rue, d'un restaurant, d'un taxi, d'un village: Jusqu'ici, tout est sourire,...