Read and rate Travel Journal Entries for Pirámide, Chubut, Argentina

Nov 7, 2006 - Peninsular Valdes - Whale watching

An early start with Mel and Mat, we pile into a minibus. Mat is very keen to see Orcas. They are rare, a story goes around that a local has seen Orcas for the first time in twenty years and hopes are high that recent sitings will translate into a sighting for us. Orcas are notoriously unpredictable so we will see. We drive for an hour to Peninsular Valdez, an Island here is said to be the inspiration for the "Elephant insde a snake" at the beggining of The Little Prince. To be honest I can't see that it looks much like the drawings in the...

Andy's Wanderings

Sep 20, 2006 - Puerto Madryn and Peninsula Valdez

We checked into a hostel (after searching for a while) which unfortunately turned out to be full of Argentinian secondary school students, bit noisy! The town is quite nice and is situated at he edge of the sea so you can actually see whales jumping around from the middle of the town. We took a tour to Peninsula valdez with Flamingo tours (excellent company), one of the best places in the world to watch whales. It was easy to se why. As soon as we arrived at the parks only toan, Puerto Pyramidez, we could se numerous whales breaching all...

Linda and Donal 2006

Aug 1, 2006 - To Puerto Madryn

I am en route to another location in the Patagonia region- a flight to Trelew and then I'll spend a few nights in Puerto Madryn. There is a wildlife reserve on the Peninsula Valdes', an isthmus on the coast where southern right whales are migrating, and sea lions and elephant seals call home.

Mar 17, 2006 - Península Valdez - ein weiteres patagonisches Highlight

Noch am selben Nachmittag nach dem Besuch der Pinguine reiste ich nach Puerto Madryn weiter (eine Stunde fahrt entfernt). In der Office der Agentur "Alora Viaggio" - im Busterminal gelegen, und sehr hilfreich - buchte ich nicht nur gleich eine Tour zur Peninsula Valdez (115 $), sondern ich erhielt auch noch Informationen was günstige Unterkünfte anbelangte. Wie der Zufall so spielte traf ich im Hostal "Santa Rita" (Gob. Maiz 370, Tel.: (02965)471050, www.hostelsantarita.com.ar, info@hostelsantarita.com, Puerto Madryn; Dormitorio:15 $) ein...

Mar 8, 2006 - Wo sind die Killer?

8. Maerz Lockere 38 Stunden im Bus und ich bin Puerto Madryn/ Argentinien. Wir mieten uns ein Auto und fahren zur Halbinsel Valdez. Dort ist gerade Saison fuer Orcas (Killerwale). Es ist einer der wenigen (vielleicht der einzige) Plaetze auf der Welt wo die Orcas sich mit den Wellen an den Strand werfen und dort Seeloewen fangen. Leider haben wir kein Glueck- keine Orcas in Sicht. Dafuer sehen wir Seeloewen, Seeelefanten, Pinguine und andere putzige Tiere.

Patrick on the road

Feb 16, 2006 - Iguazu, Puerto Madryn

hola! nach wunderbaren 19 stunden busfahrt(hatten zwar 37 grad bei der abfahrt und unser netter bus chauffeur hatte die AC so tief eingeschaltet, dass wir bald nur noch 19 grad hatten.. habe ziemlich geflucht, vorallem fragte er mich noch so frech ob mir kalt sei, er haette mega warm. wollte ihm auf spanisch antworten, dass das schoen fuer ihn sei, dass er heiss habe und habe statt dessen zu ihm gesagt, dass seie weil er so spitz ist...wieder mal ein fettnaepfechen mehr aufs konto von caro!) mit der via bariloche sind wir gut erholt in...

big-wide-world

Feb 15, 2006 - PUERTO MADRYN - PENINSULA VALDES - Argentina

Nach rund 20 Busfahrstunden und Umsteigen in Mar del Plata bin ich wohlbehalten in Puerto Madryn angekommen. Hierhin wollte ich eigentlich urspruenglich, als ich schon mal im Sueden in El Calafate war, auf dem Heimweg nach Buenos Aires halt machen, um Peninsula Valdes ein Naturschutzgebiet zu besuchen. Aber die Geschichte kennt ihr ja. Das Wetter war herrlich, das Staettchen angenehm und ich habe mich in einer huebschen Jugendherberge einquartiert. Mit Schrecken musste ich feststellen, dass mein Sitznachbar vom Bus, auch ein Backpacker (ich...

KARIN GOES FAR

Nov 22, 2005 - Argentina - Las Grutas & Península Valdés

¡Hola! The bus ride to Puerto Madryn (the closest city to Península Valdés) was going to take 18 hours, but the wind grew strong and ended up breaking the bus' windscreen and we ended up spending the night in Las Grutas. To our surprise, it was a very nice town, a bit like being on a Greek island all of a sudden. Bizarre! Península Valdés was our first stop in Patagonia. We spent a whole day visiting all the different animals of the area. We were amazed by the size and the laziness of the Sea Elephants, we were shocked by the hunting...

RTW 2005

Sep 26, 2005 - Naturreservate Peninsula Valdés und Punta Tombo

Wer Tiere lieber in freier Natur statt im Zoo erlebt, ist in Puerto Madryn (Patagonien) am richtigen Ort. Von hier aus geht es im Norden zur Peninsula Valdés, wo es Wale (Suedkaper), See-Elefanten und Pinguine zu sehen gibt, sowie im Sueden nach Rawson zu den Toninos (Delfine) und nach Punta Tombo, der groessten Kolonie magellanischer Pinguine in Patagonien. Interessant: Die Walfischart auf Peninsula Valdés wiegt zwischen 40-80 Tonnen, ist ca. 12-18 Meter lang und verspeist pro Tag rund 2 Tonnen Krill und Kleinfisch. Die Jungen trinken...

Aug 28, 2004 - Lots more whales!!

Another fast paced day!! We got off our nightbus, hired a car and then went to the EcoCentro to learn about the area's marine life. We also got our first glimpse of the southern right whales from the cliffs here. What a nice surprise ! The right whales were called this because they were the right whales for whalers to catch. They are positively buoyant when dead (unlike other whales) and have high oil content in their blubber. Thankfully they are now a protected species. After the EcoCentro we stopped off at the Oceanography Museum to see...