Ilzzze's personal trip to Megiko (and USA) summer 2004 travel blog

A mooi mensen,

mmm als ik naar buiten kijk, (op dit moment he) zie ik als eerst een .... deur maar daarachter ligt de blauwe zee met wit strand en een paar mexicaanse mannen die aan het vissen zijn. Het is 35 graden met een aangenaam briesje van de zee. Ik weet eigelijk niet meer zo goed welke dag het is, maar twee nachten geleden ben ik vertrokken uit het bergdorpje Creel waar het echt super vertoeven was. Samen met Suzie zijn we op zaterdagavond op strooptocht gegaan naar koffie. We kwamen in een achtergelegen barretje terecht waar een stel mannen zaten te drinken en te roken, we voelden ons er meteen thuis. Toen we de koffie op hadden, kwamen er drie mexicanen binnen, compleet in outfit met snor en .... gitaren en accordeon. Op verzoek van de andere heren en na betaling van bier begonnen ze te spelen en te zingen (en na nog meer bier te dansen) de show heeft 2 uur geduurd ! Het leek 1 lange ode aan de verloren liefdes in hun leven, volgens Suzie en mij was het ook 1 en hetzelfde lied maar dat leek niemand te deren. De mannen in de kroeg hadden allemaal te lijden onder de liefde en gezamelijk (20 mannenstemmen) zongen ze hartstochtelijk mee en bij elk eind huilden ze als wolven. Je kan begrijpen dat Suzie en ik het niet meer hielden van het lachen. Dat noemt zich mannen. Na 2 uur zijn we afgedropen met spierpijn in mijn lachspieren. Op na het volgende feest, een verjaardag van een 15jarig meisje dat daar gevierd wordt alsof het een bruiloft is. De partyzaal van creel was afgehuurd en alle cowboymannen en vrouwen waren uitgelopen. Al rondjes dansend brachten ze de nacht door.

De volgende dag besloot ik te vertrekken omdat de tijd toch wel een beetje begon te dringen. Eerst met de trein door de Copper Canyon wat echt onbeschrijvelijk mooi was, en vannnacht met de Ferry naar Baja (uitgesproken als Baga) Caljafornia. Nog 2 nachtjes en ik zit in de States.

Shit ik moet rennen om de bus te halen.........latorz Ilze