Ruud en Bien in Indonesie travel blog

Met de bus naar het grote plein in het midden van Malang. Het gemeentehuis straalt Hollandse glorie uit, geheel gerenoveerd in koloniale stijl en in prachtige staat. Heel Malang staat vol met koloniale huizen uit de Hollandse tijd in zeer goeie staat. Nu wonen er veel etnische chinezen. Volgens onze gids zijn zij de enige die die huizen kunnen betalen. Lekker vergane glorie koffie gedronken bij Toko Oen waar de oude Hollandse sfeer nog wel enigszins is vastgehouden. We hebben een lange wandeling gemaakt langs al die prachtige huizen. Het is zondag en er was markt en je kon over de hoofden en scooters lopen.

We hebben ook uren lopen shoppen. Dat kan hier goed. Zelfs nog een muziekzaak ingelopen maar de Indonesische “Legacy” gitaren waren “made in China” en klonken naar niks. Gelukkig maar. Kom ik ook niet in de verleiding.

We zijn niet lang in Malang gebleven. We moesten nog een eind met de bus naar het oosten om naar de Bromovulkaan te gaan. Een hele lange busrit waar we de hele dag mee zoet waren. Aangekomen bij de vulkaan zijn we overgestapt op oude barrels van busjes omdat onze bus te groot was voor de klim over de smalle weggetjes omhoog. We moesten stijgen tot 2400 meter en lekker stijl.Ik hou wel van dat berggeitenwerk. Onze lodge was zeer eenvoudig en het was daar koud en vochtig. Onze lakens en dekens waren klamme lappen geworden maar je moet er wat voor over hebben om de vulkaan te beklimmen.