Ruud en Bien in Indonesie travel blog

We zijn met de trein van Jogjakarta naar Malang gegaan, richting het Oosten van Java. Toch weer een reis van 7 uur. Bij het station liepen we over een parkeerplaats naar het hoofdgebouw toen consternatie uitbrak en allerlei mannen met petten en strepen op hun mouw iedereen op zij duwden om ruimte te maken voor twee zwarte limo’s die met hoge snelheid aan kwamen rijden en vlak voor het stationsgebouw stopten. Eerst kwamen er mannen met oortjes uit één auto en daarna deed de chauffeur van de andere auto de deur open. Daar kwam de VIP en hij schudde direct handen met een hele officiële delegatie knipmessen. Very Important indeed. Maar wie die man was daar hadden we geen idee van. Onze gids trouwens ook niet. Hij dacht dat het een rijke zakenman was. Maar waarom die dan met de trein ging werd niet direct duidelijk. Wij gingen naar onze treincoupé en tot onze verbazing zagen we daar al die mannen met oortjes en rugzakjes het hele treintoestel inspecteren en een plaatsje zoeken. Ze lieten twee stoelen vrij. Toen wij ook waren gesetteld kwam een andere man met belangrijke pet en strepen onze VIP en zijn vrouw naar hun stoel begeleiden. Nog steeds hadden we geen idee wie de man was. De reis ging redelijk voorspoedig en na verloop van tijd vroeg iemand van onze groep aan één van die security mannen wie nu die baas van hun was. “Vice President” zei hij. Volgens onze reisleider kon dat niet van Indonesië zijn want die heeft een snor. Wij concludeerden dat hij dan wel de Vice President van de Spoorwegen moest zijn. Zo besloten. Maar de nieuwsgierigheid was toch nog niet bevredigd en iemand vroeg aan de bewaker waarvan hij dan Vice President. “Indonesië” riep de man. Verwarring al om. Nu werd onze gids wakker. Hij wist het. “Hij is de vorige Vice President van Indonesië”. Probleem opgelost. Ex VP. Ook belangrijk.

Verder eigenlijk een vrij rustige treinrit, met rijst en kip als lunch. En Cola of Sprite voor de liefhebber.

Malang is weer een redelijk grote stad waar we vandaag nog niet zoveel van hebben gezien.

Dan doen we morgen maar.