Judit Peruban travel blog

Megerkezett Gyuri, nagyon izgalmas volt újra találkozni, de minden simán ment: nem kerültük el egymást, a csomagja is megjött, es rogton mentunk tovabb Piscoba. Innen masnap reggel egy motorcsonakturara mentunk, ahol lattunk pingvineket, fokakat, kormoranokat, meg rakocskakat. De foleg rengeteg madarat, es szep ureges sziklakat a tengerben, nekem nagyon tetszett. Ezek az un. guano-szigetek egyebkent, ahol annyi madar el, hogy a guanojukat felevente 600 ember szedi ossze es exportaljak. Egy idoben ez volt Peru egyik fo exportcikke, es meg egy haboru is kitort miattuk. Delutan istenit kajaltunk, vegre Gyuri kezdte elhinni, hogy a Perui etelek, koztuk is elsosorban a Ceviche finomak, es tovabbmentunk Ica-ba. Ugy dontottunk, hogy kihagyjuk Nazcat, mert ket teljes napot kellett volna raszanni, es kulonben sem tartottuk olyan erdekesnek. Ica egy nagyon kedves, hangulatos, mozgalmas kisvaros, Gyurinak nagyon tetszett, itt kostolt bele eloszor a perui forgatagba. Mototaxiztunk is, es megneztuk a muzeumban az indian kocsogoket meg a mumiakat, eleg hatborzongato volt. Megtekinthettük az ellopott textiliak helyét is: ki van irva, hogy mikor loptak el oket a muzeumbol, és sűrű sajnálkozások. Úgy véltük, hogy mi is bármit elvihettunk volna, beengedtek hátizsákkal, és sem teremőr, sem kamera nem volt.

Innen kimentunk a kornyekbeli homokdombokhoz, Huacachina-ba, ahol a helyiek - kulonosen hogy vasarnap delutan volt - oriasi lelkesedessel oromkodtek, olyan varosliget-hangulat volt. Ezeken elvileg szorfolni lehet, es azt is csinaltak, de sokan csak szaladgaltak vagy heveresztek a homokdombokon. Kiprobaltuk: homokdombon szaladgalni valoban jooo!

Es eleg hihetetlen latvany a horizontig nyulo homokdunesivatag. Aznap ejjel mentunk egy nagyon kenyelmes busszal Arequipaba, de igy is ataludtuk a kovetkezo nap felet.