Havaj 2011 travel blog

pláž v Kaanapali

západní pobřeží Maui

místní flora

Přišel dlouho očekávaný okamžik, na který jsem se těšila a to výlet lodí s pozorováním velryb. Na Havaj jezdí každoročně na zimu z Aljašky velryby (Humpback whale), cestu zvládnou za cca 30 dní, prý jich na Havaji je až 20 tis.

Vody kolem Maui a okolními ostrovy jsou mělké, velryby zde rodí mláďata. Někdy se dají pozorovat i za břehu, ale nejvíce lodí na jejich pozorování jezdí z přístavu Lahaina.

Z množství lodí, které tento zážitek nabízejí jsme si vybrali plavbu na plachetnici America II., která jezdila i nějaké závody.

S námi se dvouhodinové plavby účastnilo ještě 8 lidí a 2 členové posádky. Nemuseli jsme ani jezdit daleko od přístavu a za chvíli jsme narazili na malou velrybu s matkou. Mládě mělo prý asi jen tak týden (podle velikosti). Viděli jsme většinou jen jak vydechují a kousek ploutviček, ale mládě bylo zvídavé a připlulo asi jen 50 m od naši lodi, která se tiše pohupovala na vlnách. Moře bylo průzračné a najednou jsme viděli, jak přímo v hloubce u naší lodi čeká velká velryba. Asi přes hodinu jsme pozorovali tuto skupinu celkem 3 velryb, jak si plavou kousek od nás, což bylo úžasné!

Pak jsme jeli dále okruh po západním Maui, zastavili jsme se ve středisku Kaanapali, kde je dlouhá písečná pláž a luxusní hotelové komplexy a mezi tím plážová promenáda.

Pak jsme se ještě stavili na DT Fleming beach park u střediska Kapalua.

Dál kolem ostrova vedla méně turistická úzká cesta s mnoha zatáčkami po úbočí hor nad mořem. Opět úplně jiná krajina Maui.

Večer jsme se konečně na dvě poslední noci ubytovali v hotelu (Maui beach hotel) ve městě Kahului, kde je i letiště.