Havaj 2011 travel blog

socha krále Kamehameha, Hilo

tekoucí láva ve dne

stanování ve Spencer beach park

stromy mangrovníky (Lava tree monument)

pozorování lávy v noci

aktivní láva u vesnice Kalapana

Den jsme začali v Tsunami muzeu v Hilo (nebojte, Hawaii je na další tsunami dobře připravena, na Oahu je monitorovací centrum pro Pacifik), prošli jsme městský park se sochou krále Kamehameha - sjednotil Havajské ostrovy a dali si oběd v místním fast-foodu Cafe 100 (doporučuje Lonely Planet i Petra Otevřelová).

Pak jsme se vydali kousek zpět na jih, k městu Kalapana, kde se dá pozorovat tekoucí láva. A opravdu jsme ji trochu viděli, přímo kousek od vyhlídkové plošiny! Už když jsme se blížili bylo cítit nezvyklé teplo (láva má až 1000C). Máme štěstí, že zrovna v tomto období jde láva vidět přímo cca 10 - 50m od oficiální vyhlídkové plošiny! Opět nepopsatelný zážitek, foto bude přiloženo. Pro velký úspěch jsme se na místo vrátili i za tmy (vyhlídkové místo otevřeno až do 22h), kdy byla tekoucí láva vidět ještě lépe.

Mezitím jsme prozkoumali pobřeží, kde jsme kempovali a navštívili Lava tree state monument (láva kdysi protékala pralesem a obalila kmeny stromů).

Big Island není tak turistický, člověk si atrakce musí najít sám, ale většina z nich je přístupna zdarma, takže je to tu ideální.