Australia 2010 travel blog

Ik ben bijzonder vroeg wakker, ik ben op 35 km van de eerste Tracktown, Dwellingup, en ik denk er sterk aan nogmaals te “dubble hutten”. Om 0615, nog half in de duisternis huppel ik de berg weer af op weg naar Chadoora waar ik om 0930 arriveer.

0930 en 20,4 km naar een douche, warm eten, fris drinken en een echte matras. 1015 en ik ben weer op pad. Het gaat vlotjes, de rugzak weegt ook elke dag minder en miniet echt nder. De laatste 10 km naar Dwellingup zijn tergend saai, de weg volgt een oude spoorlijn en je kan letterlijk de km’s aftellen aan de hand van de spoorsignalisatie. Bovendien is er ook niet echt iets te zien hier. Het is hier dat ik voor het eerst mijjn waarschijnlijk meest geavanceerde bushhikers tool gebruik, de Ipood!.

Uiteindelijk wandel ik om 0315 Dwellingup binnen, amai. Eerste stop met rugzak en al is het Visitor Centre om te informeren naar accomodatie. Het wordt het caravanpark daar hebben ze wat ze zelf “bushwalker cabins” noemen aan zeer democratische bush prijzen. 45 minuten later ben ik tot aan het caravanpark gesukkeld. Niet dat het ver was maar de richting aanwijzigen van Visitor Centre Madam waren niet bepaald duidelijk noch accuraat. Enfin tegen 0415 ligt de rugzak in de bushwalkers cabin en probeer ik warm water uit de douche te krijgen. Na heel wat getaffel geraak ik dan toch gedouched en trek ik naar de General Store. Kaas, brood, ketchup, mayo, salami, boter, hamburgers, limonade en snickers daar moet ik de avond wel mee rond geraken. Ik passeer nog langs het postkantoor om m’n voedselpakketje op te halen en dan gaat het terug naar het caravanpark. Het was even geleden maar nu moet er onvermijdelijk ge bbq-ed worden. Ik pruts nog wat met het fototoestel en de zelfontspanner en creeer een serie zelfportretten alvorens ik mezelf neervlei op de echte matras.