Davy does south america travel blog

Wat ik vreesde gebeurde dus ook ; overslapen !!

Had mijn alarm wel gezet maar had weer niets gehoord, om 5 voor 9 belde men mij wakker, om 9 uur ging ik vertrekken naar de gletsjer

In 7 haasten mijn 6 lagen kledij aan,tanden poetsen en op weg

Bij een ander hotel werden nog 5 mensen opgepikt en dan ong 2uur rijden door de besneeuwde pampa's met zicht op de andes bij zonsopgang, betoverend mooi

Dan boot op om naar de perito moreno gletsler te gaan kijken.

Er word beweerd dat dit de enige gletsjer ter wereld is die nog groter wordt maar dit is een leugentje om toeristen te lokken, hij is wel de enige die niet krimpt en de meest bewegende waardoor het lijkt dat hij groter word

Hij schuift dagelijks zo'n 2 meter naar voren en er breken constant enorme stukken ijs af

Er is een wandelpad aangelegd van 2 km die je helemaal langs de gletsjer brengt voor een perfect zicht, op alle postkaarten zie je honderden mensen staan maar nu was er max 20 man. Iedereen ging direct naar de gletsjer en daarna iets eten of drinken maar ik deed dus het omgekeerde .

Toen ik dus aan mijn wandeling begon was ik dus de helemaal alleen, een unieker ervaring

Alleen recht tegenover deze enorme muur van ijs die constant kraakt en krijst, met donderend geraas braken er enorme stukken ijs af die dan een vloedgolf veroorzaakten in het lake argentino om daarna op drift te slagen

Ik voelde mij enorm klein ( en dat gebeurt ni dikwijls ! )

Na 3 uur, honderden foto's en een unieker ervaring rijker terug naar het hotel om na een hete douche als een blok in slaap te vallen