Ronald & Laurien's Asia trip! travel blog

zicht vanuit de trein..

Ook hier helaas geen foto's van onze 'grote' camera...

Na weer 6 uur treinen, nu zonder airco (warm!) want die was stuk, komen we aan in Ayutthaya. 's Avonds eten en drinken we wat bij een cafe met live muziek: een thaise man met gitaar die coverliedjes speelt, leuk! Ro is na een paar biertjes een stuk beter in het kaartspel zeenuwen dan Lau, voor het eerst, onvoorstelbaar!

De volgende dag huren we wederom een fiets en fietsen we de oude stad van Ayutthaya door. 's Middags liggen we aan het zwembad met nog zo'n 12 Nederlanders. We horen ze onderling praten en zeggen dat ze 14 dagen met een tour mee zijn en geen idee hebben waar ze de volgende en komende dagen naar toe gaan. Wij proberen onze identiteit geheim te houden zodat we rustig van ons middagje kunnen genieten. Als deze mensen onder elkaar in gesprek zijn over dat het jammer is dat er in de koffers maar plaats was voor 8 broeken in plaats van 10, beseffen we ons weer dat we iets bijzonders aan het doen zijn.

De derde dag gaan we 's ochtends naar een plaza. Het is ons al vaker opgevallen en wordt weer bevestigd, er zijn veel homosexuelen en travestieten (ladyboys) in Thailand. We verwonderen ons over het feit dat het hier zo algemeen geaccepteerd is. 's Middags nemen we een boottrip over de rivier, leuk! We zien 2 tempels en een Elephant Kraal, waar olifanten die in de industrie hebben gewerkt op worden gevangen. Op het moment dat wij er zijn worden de olifanten geschilderd voor een festival, heel apart.

In Ayutthaya woont een kapitein waarmee Ronald heeft gevaren, die nu helaas op een schip zit. We hebben wel e-mail contact, en krijgen wat tips, waaronder een cafe dat leuk is, en waar we die avond langs gaan. We drinken vele biertjes met vrienden van deze kapitein, heel gezellig!

Deze kapitein is ook eigenaar vaan een klein restaurant/ bar, waar we de volgende ochtend ontbijten. Dit restaurant is geheel versierd met foto's van schepen, waaronder een schip waar Ronald op heeft gevaren, leuk om dit te zien. Hierna nemen we we de trein naar Bangkok!