Australia-New Zealand 2009-2010 travel blog

de ferryhaven met daarachter de marina van Picton

zicht op de queen charlotte sound

Broer op een aanlegsteiger voor watertaxi's in een van de baaien die...

De tandenstokers op de kade van de haven Momenteel is er nog zowat...

het westpac stadium waar Nieuw-zeeland de kwalificatie afdwong voor het WK 2010

Vandaag de scenic route van picton naar Havelock gedaan via de queen charlotte drive.

Enkele van de mooie sounds van Marlborough gezien en dus weer een erg bochtig parcours afgelegd. Ook een nieuw stuk van de Picton haven gezien die in 2000 werd geopend en waar er enkel boomstammen geladen worden, de kade lag dus vol met stapels tandenstokers zoals mijn broer zegt.

De ferry was stipt vandaag en 40 minuten voor vertrek waren we al aan boord. Ook de reis is voorspoedig verlopen. Aan boord met enkele “all whithes supporters” gesproken, het was vanavond de beslissende match in Wellington tegen Bahrein en Nieuw Zeeland heeft zich kunnen plaatsen voor Zuid-Afrika na een 1-0 overwinning. De supporters waren volledig in het wit zoals daarvoor opgeroepen door de vele radio en tv stations om een echte 12de man te zijn. De kerels waren al een paar biertjes aan het kraken aan boord en voor ze in Wellington naar het stadion zouden gaan zouden ze er eerst nog enkele gaan achterover kappen en ik geloof dat er momenteel een groot feest aan de gang is.

Wij gaan morgen Wellington doen en hopen dat het weer niet te slecht wordt want de vooruitzichten zijn slecht met rukwinden boven de 100 km/h en buien.