Shenkar's trip to the Pacific 2008 travel blog

הגיע תורי לכתוב משהו. אחרי שבוע בטיול ולאחר שבועות של תאומים מול כל מיני גורמים גם בחו"ל וגם כאלה הכרוכים בסגירת הבית וניתוקו למספר חודשים ולאחר שהיינו עסוקים בהתארגנות מקומית לרבות טלפון, חשבון בנק, העברת והחלפת כספים, התארגנות בקראוון וכו' - יש כבר איזה פרספקטיבה ובעיקר רגע פנוי להתרכז במשימת הכתיבה. ובכן אנו באיזו עיירה קטנה שקשה להגות את שמה (להפתעתי חלק גדול מהמקומות נשמרו כנראה עם שמות ברוח הילידים המקומיים) שנמצאת כמאתיים קילומטר ממקום גדול ומוכר כבר בוודאי לכולכם בשם קרייסטצ'ורצ' - כמעט בסוף העולם. השמש עדיין לא שקעה (עתה קרוב לעשר בערב) ואנו בתהליכי התארגנות ב"קווארן" כפי שאיל קורה לו. האמת לעניין זה היא שאתמול כשהגענו למקום מאוד ציורי ויפה בעל שם בהטעמה צרפתית משהוא "אקרואה", לאחר נהיגה ראשונה ולא קלה בסיבובי סרפנטינה במעלה ההר ולאחר שהחננו את הכלי בין מספר רב של רכבים דומים בינות למתלי הכביסה של יתר השכנים הסוגרים עלינו בצפיפות מסוימת, ומשהתחוור לי כי כולם למעשה נמצאים כאן כאיש אחד במעין מחנה מאולתר וחולקים יחדיו בשמחה מערכות שירותים ומקלחות משותפים וכי יהיה עלי להשתמש בשירותים אלה מאחר והאופציה של שימוש בשירותים המצויים בקווארן לרבות הצורך לשאת מידי מספר ימים במיכל ירקרק ונאה המכיל את התוצרת המשפחתית ולרוקן אותו ולשטוף אותו כפי שהציגו לי בסרט בעת ש"חתמתי" על הכלי ובייחוד לאחר שהבנתי כי למעשה הדבר הזה ימשך לא ימים מספר אלא חודשיים, לאחר כל אלה נתקפתי בתחושת ייאוש.

היום התחושה טובה יותר. למעשה הקווארן מאורגן באופן יעיל מאוד ומאפשר לכולנו לאחר התארגנות לא ארוכה מידי לישון בתנאים די נוחים. בכלל כל זה מזכיר לי מאוד את הסדיר בטנקים בעת שהייתי נהג טנק ומצאתי לי פינות למקם את כל החפצים האישיים - כך גם נראה היום הקווארן לאחר שמתוך ידיעה כי נשהה בו כחודש, העברנו בו כבלים שונים ומתאמים המאפשרים הטענה והפעלה של מגוון ציוד "קשר" וציוד אישי לטובת הילדים גם מקדימה וגם בחלק האחורי בו ההורים ישנים.

כללית, לא נוצרה עדיין מסה קריטית של רשמים (עדיין לא התפנתי לכך) אבל ברור שבחלק זה של העולם הדברים פועלים באופן אחר. מצד אחד סינגפור הייתה מאוד מעניינת כדוגמא לכלכלות המתפתחות באופן מואץ ("הנמרים" האסיתיים) עם מחיר כבד מאוד לפרטים בדומה למקומות אחרים כאן - תמיד יהיה באזור עובד יותר זול שיהיה מת לבוא למשל מבנגלדש כדי ל"המיס" עצמו לתוך המכונה הכלכלית הגדולה הזו המתבטאת בתנופת בנייה אדירה כפי שגם מתרחש בסין. מדהימה ההשפעה האנגלית בחלק זה של העולם ובייחוד כאן בניו זילנד שם לדוגמא בהסתובבות במרכז קרייסטצ'ורצ' שם התברברנו שעה ארוכה עם "המשאית" בנסיון לצאת סוף סוף מהעיר, היה עלינו לשנן שמות מוכרים מרחבי לונדון המעתירה.

ברור כי הדברים כאן בניגוד לנמרים האסיתיים, הם איטיים ביותר. למעשה הם כה איטיים עד כי יש לי חשד שהמקומיים, המכנים את עצמם בשמחה בשם המוזר "קיווי" הם פשוט עצלנים להחריד. הדבר כל כך בולט עד שזר מישראל לא יבין כייצד אורח החיים שאנו מכנים אותו "מערבי" יכול להיות כה שונה מהחיים המטורפים שאנו מכירים בארץ או במקומות מערביים אחרים - אני מקווה שתהיה לי איזה תאוריה בהמשך שתסביר מה כל כך לא יעיל אצלנו.

Advertisement
OperationEyesight.com
Entry Rating:     Why ratings?