van Ecuador tot Vuurland 2007 - 2008 travel blog

de kerstman met koets voor een kerk in Chiclayo

de voorgevel van de katedraal van Cajamarca

gloednieuw standbeeld ter ere van de bevrijding van Cajamarca in 1854

zicht op de stad vanuit een hoger gelegen deel

zicht op de omliggende heuvels

Gisterenavond in Cajamarca aangekomen na een rit van 6 uur vanuit Chiclayo.

Hoewel de afstand niet erg veel verschilde van deze tussen Piura en Chiclayo, toch meer dan dubbel zolang onder de baan geweest, de woestijn doorkruisen op lange rechte wegen gaat nu eenmaal stukken sneller dan op minder goeie wegen in de bergen omhoog klimmen.

Op de weg eerst nog wat half woestijn gehad, maar toen we meer het binnenland opdraaiden en begonnen te klimmen werd het langzaam groener in de valleien doordat er riviertjes uit de bergen naar beneden kwamen.

Langs de weg dan ook mangobomen gezien, beladen met honderden, zoniet duizenden mangos.

Onderweg ook wat opgestoken over het schoolsysteem in Peru van het meisje dat naast mij in de bus zat. Het basis onderwijs telt 6 jaar, secundair 5 jaar en daarna universitair onderwijs. Mijn mede passagier zat in haar laatste jaar univ in de studierichting verpleegkunde, maar moest niet op de univ zijn doordat de proffen al meer dan een week aan het staken waren voor een hoger loon.

Ondertussen moeten vaststellen dat het internet inderdaad goedkoper is maar dat de bandbreedte erg te wensen overlaat en ook nog geen enkele computer gevonden met een snelle Usb poort. Ben nu foto's aan het uploaden via een Dell computer en een vrij snelle internetverbinding zodat jullie wat foto's kunnen bekijken.