Bob en Rianne op weg naar Santiago de Compostela travel blog

Met Maarten en Nick bij de Pizzeria

Onder de Porte de la Mer door verlaten wij Cadillac. We steken de Garonne over. Nog een paar heuvels en we komen op vrijwel vlakke wegen.

Van het ene op het andere moment hebben wij de wijngebieden achter ons en fietsen wij door de uitgestrekte bossen van Les Landes. In Moustey zien wij op een bord dat wij nog maar 1000 km van Santiago verwijderd zijn. Het zwaarste stuk van de route, de Pyrenee├źn en de bergen in de Noordspaanse hoogvlakten, ligt nog voor ons.

De receptionist bij de camping van Pissos gedraagt zich erg onbeleefd. Hoewel wij tegen hem steeds Frans praten, spreekt hij consequent in het Engels terug. Daardoor geeft hij ons het gevoel dat ons Frans voor hem niet goed genoeg is. Even later horen wij van Maarten en Nick, die ook op deze camping staan, dat de receptionist tegen hen juist voordurend Frans sprak, terwijl zij naar hun eigen zeggen minder goed Frans spreken. Wij vermoeden dat ook dit bedoeld was om zij superieure taalvaardigheid duidelijk te laten voelen.

In het dorp eten wij bij hetzelfde restaurant als Maarten en Nick. Onze tafels staan naast elkaar. Alle gelegenheid om veel verhalen en ervaringen met elkaar uit te wisselen.

Wij zijn de laatsten die het restaurant verlaten. Nog voordat wij onze fietsen van het slot gehaald hebben, sluiten drie giechelende serveersters de deuren van het restaurant en doen de lichten uit.