Rejse til Afrika og Asien travel blog

Lille burmesisk pige

Soeren i klokke

Der kaempes haardt for aeren

Thailandsk kultur, ja

Soeren koerer i taxabil

Hr Fuglsang og Tuktuk

Paa Koh Samet

Signe & Martha

Havfruen Soeren

Ikke tilfreds m slutresultatet (bemaerk ligheden med billedet i Jydske Vestkysten efter...

Dykkerudstyret

Paa dykkerbaaden

Oke oke

Snorkelready

Koh Tao

Hilsen til folket i det hoeje, kolde nord!

Saa sidder vi atter og sveder som to prustende heste under en fan paa en lille internetcafe i et meget varmt Thailand. Ingen ide om, hvor varmt det er (det er vist kun noget, danskere gaar op i. Vi har vaennet os til, at enten er det varmt eller meget varmt) -har faaet at vide, at vandet er ca 30 grader.

Well. Sket en masse. Efter 4 dage i Chiang Mai, hvor vi brugte tiden paa at kigge paa guldtempler og besoege natmarkedet, drog vi atter mod syd til Koh Samet. Busturen fra Bangkok blev lidt laengere end ventet, da den kaere chauffoer lige glemte at saette 3 hoveder af i Pattaya paa vejen -han opdagede det, da vi naesten var ved faergen til Koh Samet. Men ikke noget med at smide os af, nej nej, tilbage med dem og tilbage med os og paa en faerge og sejle til Koh Samet og finde en taxabil og finde det allerbedste vaerelse paa den allerbedste strand lige inden det bliver moerkt. Saaledes laa vi 5 dage og dasede paa 'Candle Light Beach' el. Ao Thain (det er ikke saa sukkersoedt klamt, vel) uden andre bekymringer, end om man skulle tage ud og snorkle, ligge og branke eller faa sig en kold cola. Stranden var til UG, og det var fedt at snorkle ved korallerne og se den lille stribede fisk. Soeren & Soeren foerte konkurrencer i alt muligt for at finde den sejeste Soeren. Larsen vandt klart (uf, jeg gruer allerede nu ved de bank, min lillebror giver mig for at have offentliggjort det her).

Fredag var det speedbaad og minibus plus hele 2 afsnit af KLOVN (ind til DVD-afspilleren gik i smadder), og saa var vi i Bangkoks lufthavn for at sige bye bye til familien og halvdelen af vores bagage, som vi sendte med dem hjem. Saa maatte vi igen klare os uden Mammi & Pappi -og aircondition paa vaerelset, for det har vi ikke raad til ;) Vi vendte atter naeserne mod "Krungthep Maha Nakorn Amarn Rattanakosindra Mahindrayudhya Mahadilokpop Noparatana Rajdhani Mahasathan Amorn Piman Avatarn Satit Sakkatultiya Vishnukarn Prasit", "Englenes By", altsaa: Bangkok. Her viste det sig at vaere umaadeligt svaert at finde et vaerelse kl 2 om natten. Vi var op og ned ad de gaengse turistgader og andre mere skumle steder og stak hovederne ind i 20-25 hoteller. Full, full, full. Endte med at finde et vaerelse langt over vores standard. Med aircondition, TV, safety locker, koeleskab og BRUSEFORHAENG (saadan et har vi ikke set, siden vi tog hjemmefra!). Lidt aergerligt, at vi ikke kunne faa fuld valuta for pengene, der var check out kl 11, 7.5 timer senere.

Dagen efter tog vi toget til Chomphun og videre derfra kl moeg med faergen til Ko Tao, lille oe halvvejs nede ad den thailandske tange. Har maaske skrevet det foer, men thaiere (og indere for den sags skyld) er jo helt tossede med aircondition. Saa naar de endelig har en, skal den da ogsaa bruges fuldt ud. Resulterede i -forkoelelse. Samme dag startede vi vores teoritimer paa vores dykkerkursus. Det hele foregik paa dansk, og vi var paa hold med 2 andre danskere. Det var meget rart. Saa fantastiske amerikanske videoer og fik manual og smaa quizzer, det var lige som at tage koerekort igen. Paa tredjedagen var vi til teoriproeve og bestod med bravour. Derefter var vi paa vores 2 foerste 'rigtige' dyk. Havde lavet lidt oevelser med maske og regulator paa lavt vand ved stranden. Hvor var det bare fedt at dykke!!! Man er selvfoelgelig lidt nervoes den foerste gang, man skal traekke vejret under vand paa 12 meters dybde, men hurtigt taenker man ikke mere over det. Og saa ser man en masse eksotiske fisk i alle mulige farver, og saa er det bare fantastisk. Ogsaa med forkoelelse og snot i masken. Dagen efter tog vi med baaden kl 8 og havde endnu 2 dyk (denne gang ogsaa med havskildpadde) plus lidt oevelser under vand. Saa havde vi pludselig et dykkercertifikat i haanden. I gaar var vi saa ude at 'fun dive'. Dykke uden kedelige oevelser, dykke for at se paa fisk. Ved ikke lige, hvornaar naeste mulighed for dykning kommer. Maaske i Cambodja eller Vietnam? Har hoert, det skulle vaere exceptionelt at dykke i Egypten. Soeren har snart sendt sin ansoegning afsted til uni, maaske skulle jeg bare rejse til det roede hav og blive dykkerinstruktoer?

Moedte ingen hajer, men tilgengaeld var vi lige ude og snorkle lidt i gaar, hvor vi saa en hulens masse. Sikkert ganske fredelige smaafiskaedende hajer, men det var ret sejt alligevel.

Uh, vi skal ned til faergen nu og over til fastlandet igen. En bus til Bangkok og maaske toget videre kl 6 i morgen tidligt, hvis vi naar det, til den cambodianske graense.

Ha' det godt!

-Soeren og Signe

Padi Open Water Divers :)