Bikefeeling travel blog

Bikefeeling

Patrick travel blog
The Hippie Trail - The Road to Paradise

Hippie Trail ist ein Ausdruck, der die Reiserouten der Hippies in den 1960ern und 1970ern von Europa über Land nach Südasien beschreibt. Im ersten Teil unserer Reise möchten wir herauszufinden was das besondere an dieser Route war und warum so viele sich damals auf den Weg gemacht haben.
Die meisten Trampten, fuhren mit dem VW Bus oder Zug. Wir haben das Fahrrad gewählt und hoffen dass unsere Hintern durchhalten.
Ganz wichtig ist für uns der Kontakt mit unseren Freunden. Wir möchten euch einladen zu unserer Facebook Seite: bikefeeling und unserem Blog: www. mytripjournal.com/bikefeeling. Wir hoffen euch durch kurze Reisebeschreibungen und einigen Bildchen mit auf unsere Tour entführen zu können freuen uns auf eine ereignisreiche Zeit.

The hippie trail is a term used to describe the journeys taken by hippies and others in the 1960s and 1970s from Europe overland to and from southern Asia. One of the key motivations was the desire to travel as cheaply as possible, mainly to extend the length of time away from home, and so journeys were carried out by thumbing, or cheap, private buses that travelled the route.

We have chosen the bicycle as the way of transport and hoping that a sour bump will not limit our adventures.

Very important for us is to stay in contact with our friends. We would like to invite you to visit:

bikefeeling on facebook and our blog: www.mytripjournal.com/bikefeeling

We hope to stay connected with all of you!

Peggy and Patrick

Order: oldest at top ( reverse )