Eric's wereldavontuur!! travel blog

Eric's wereldavontuur!!

Ambachtsmannetje in australië travel blog
Hallo allemaal!!

Dit is mijn website waarop ik het komende jaar te volgen ben. Mijn reis leid me door Australië ,Nieuw Zeeland en op de terugweg kom ik (waarschijnlijk) ook nog door Thailand.

Ik zal eerst m'n reis even in het kort beschijven. Als eerste zal ik op mijn reis naar Australië een stopover hebben in Singapore. Dit houdt gewoon in dat ik daar een stadstour krijg en daar zal overnachten. De dag erna zal ik doorvliegen naar Sydney. Eenmaal aangekomen in Sydney zal ik er ongeveer een maand over doen om naar het plaatsje Tamworth te reizen. Daar heb ik een zogehete "Jackeroo/Jilleroo course". Dit houdt in dat me in 11 dagen een beetje wordt bijgebracht hoe het boeren leven er in Australië uitziet. Daarna zal ik naar Brisbane afreizen. Om vervolgens door te reizen naar Nieuw Zeeland. In Nieuw Zeeland zal ik van het noorder eiland naar het zuider eiland reizen. Op het noorder eiland zal ik voor ongeveer 3 weken in Hamelton blijven. Hier nl. ook familie van me, en in de tussentijd zal ik hier ook gaan werken. Daarna zal ik dus doorreizen naar het zuidereiland. Ondertussen is er uiteraard tijd om allerlei leuke dingen te doen! Afgewisseld met werk natuurlijk, ik zal het tenslotte ergens van moeten betalen. Als m'n reis er in NZ op zit zal ik vanaf Christchurch vliegen naar Melbourne. Om vanuit daar linea recta door te vliegen naar Hobart, te Tasmanië. Daar zal ik ongeveer 2 weken blijven, te bedenken dat Tasmanië ongeveer 2x zo groot is als Nederland! Wanneer ik vanuit Tasmanië terugkom met de boot, zal mijn moeder me gaan vergezellen van Melbourne tot (waarschijnlijk) Adelaide. Daarna zal ik alleen verder gaan in de richting van Perth, helemaal in het westen van OZ. Hierna zal ik via de noordkust naar de ooskust trekken en daar nog wat steden aandoen zoals Cairns. En dan ben ik waarschijnlijk alweer een maandje of 8 verder!

Dat is in ieder geval het eerste plan. Dit kan nog afwijken, het zijn tenslotte maar richtlijnen. Behalve de dingen die vast staan natuurlijk. Zoals de geplande reis met m'n moeder bijvoorbeeld!
Ik zal regelmatig een nieuw verhaal plaatsen met de laatste nieuwtjes. Hierop kun je natuurlijk reageren in het gastenboek! Ik heb er in ieder geval zin in en ik hoop dat jullie het leuk vinden om mij zo een beetje te volgen.

Order: oldest at top ( reverse )