MyTripJournal - Personal Travel Blogs
Itinerary
In de komende drie weken maken we een rondreis in het zuid-oosten van Mexico. We beginnen in de hoofdstad en zakken geleidelijk verder af naar het zuiden en het schiereiland Yucatan. We eindigen terug waar we begonnen zijn: in Mexico city. Hieronder vind je de vermoedelijke reisweg; voor zover we kunnen inschatten hoe lang we over bepaalde trajecten doen. We hopen je op de hoogte te houden met enkele verslagen. Maar daarvoor moeten we internet access hebben en tijd om een bericht achter te laten. Geen nieuws is goed nieuws! (en we moeten ook nog enkele verhalen over hebben voor als we thuis zijn)
Dec 10, 2009 - Mexico city - eerste verkenning en daguitstap naar de beroemde site van Teotichuacan
Dec 11, 2009 - Amecameca - we begeven ons richting vulcanisch hoogplateau; we verkennen de omgeving en laten ons lichaam wennen aan de hoogte.
Dec 12, 2009 - La Joya-we bedwingen mogelijks de Iztaccíhuatl(Izta) of een deel van deze +5000m reus
Dec 13, 2009 - Vermoedelijk klimmen we vandaag naar de top van de Izta.
Dec 14, 2009 - We bekomen nog even van onze bergtocht en begeven ons richting Oaxaca (mogelijks moeten we via Puebla)
Dec 15, 2009 - In de koloniale stad Oaxace rusten we even uit van onze vulkanentocht. We verkennen Oaxaca en de nabijgelegen historische site van Monte Alban
Dec 16, 2009 - Nog steeds op ontdekkingstocht in de buurt van Oaxaca. We nemen een avondbus naar Palenque
Dec 17, 2009 - Bezoek aan de interessante historische site van Palenque. We zouden nu in het midden van de vochtige jungle moeten zitten. Hopelijk kunnen we exotische diertjes spotten
Dec 18, 2009 - We nemen de bus en schuiven verder op richting Yucatan. Een tussenstop in Aqua Azul voor een frisse duik. We bezoeken ook de Misol-Ha waterval. Deze avond of morgenvroeg nemen we een bus naar Chetumal. Indien tijd over maken we een tussenstop in het natuurgebied van Calakmul
Dec 19, 2009 - Bezoek aan de historische site van Chetumal, en misschien een duik in de zee. Deze avond vertrekken we naar Tulum
Dec 20, 2009 - Natuurlijk bezoeken we de overblijfselen van de Mayastad maar ons hoofddoel is het natuurreservaat van Sian Ka'an.
Dec 21, 2009 - Fauna en flora kijken in Sian Ka'an al dan niet per kano. Zullen we een zeekoe zien?
Dec 22, 2009 - Snorkelen in het tweede grootste barriere rif ter wereld in Akamul. Via Tulum rijden wij richting Valladolid.
Dec 23, 2009 - We bezoeken het natuurreservaat van Rio Lagartos-met zijn flamingo's, ibissen, en andere zeevogels. Diep in de kust-jungle zouden ook jaguars zitten.
Dec 24, 2009 - We bezoeken de site van Chitzen Itza en hopen 's avonds nog een bus te nemen naar Mérida
Dec 25, 2009 - Uitrusten in de koloniale stad van Mérida; genieten van de vele marktjes. Hier worden de beste hangmatten van Mexico gemaakt. Misschien kopen we er één voor in onze achtertuin. Deze avond nemen we een binnenlandse vlucht naar Toluca
Dec 26, 2009 - We maken een daguitstap naar het monarchvlinder reservaat en hopen er in de buurt te kunnen overnachten.
Dec 27, 2009 - We genieten nog even van de duizenden vlinders en keren terug naar Toluca
Dec 28, 2009 - He! In de buurt van Toluca bevindt zich nog een vulkaan. De Nevado de Toluca. Zou Kim het zien zitten om ook die te beklimmen?
Dec 29, 2009 - Als ik Kim kan overtuigen bevinden we ons op dit moment nog ergens op de vulkaan. Indien niet bekijken we ter plekke de alternatieven.
Dec 30, 2009 - Afdaling van de Nevado de Toluca of een alternatief
Dec 31, 2009 - Aangezien we aan het begin van de reis holderdebolder uit Mexico city vertrokken zijn, lijkt het ons best om hier toch even de sfeer op te snuiven. Alhoewel best niet te letterlijk met al die vervuiling. Vanavond nemen we een vlucht naar huis. We tellen af van Oud naar Nieuw in het vliegtuig! Adios...  (more...)